Az énmárkaépítés nem a gardróbban kezdődik

A tények makacs dolgok, de sajnos a tévhitek még náluk is makacsabbak. Ideje leszámolni a leggyakoribbakkal!

e_nma_rka.jpeg

1. Az énmárkaépítés nem instant gyógyír

Egy erős személyes márka építése és fenntartása sokkal több, mint egy weboldal és néhány közösségi média csatorna létrehozása. A personal branding személyes erősségek, sikerek, értékek meghatározásáról és megjelenítéséről, valamint másokra gyakorolt hatásának tudatosításáról szól. Nem instant gyógyír, hanem hosszabb távú, megfontolt építkezés. De tartósabb eredményre és hosszabb távú hatásra számíthatsz, ha jól csinálod. 

Épp ezért, ha azonnali megoldást szeretnél, például nagyon rövid időn belül egy új állást, akkor ne az énmárkád építésével töltsd az időd. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy ne kellene az önéletrajzod és az online jelenléted – például a meglévő Linkedin vagy Facebook profilod – megfelelő állapotba hoznod.

2. Nem csak a pixelek számítanak

Sokan azt gondolják, hogy az énmárkaépítés egyet jelent a digitális jelenléttel. Ezért a teljes figyelmüket a honlapjuk és a közösségi profiljuk gondozására fordítják. Ezeknek a felületeknek megvan a helye a stratégiádban. De az igazság az, hogy honlap és közösségi média jelenlét nélkül is hatékonyan építheted az énmárkád.

Fontos, hogy ne csak a sokak számára látható online felületekre koncentrálj, hanem az énmárkaépítés eszköztárából azokat válogasd ki, amelyek a te céljaidhoz, készségeidhez és személyiségedhez leginkább passzolnak. Gondold át, milyen kommunikációs helyzetekben érzed elemedben magad, hol és milyen eszközökkel tudsz a leghatékonyabban kapcsolatot és elköteleződést kialakítani. 

3. Nem kell tökéletesnek lenned

Természetes emberi vágy, hogy a személyiségünk előnyösebb oldalát szeretnénk a külvilággal láttatni. Ezzel önmagában nincs is semmi probléma, egészen addig, amíg a valóságot tükrözi. De ez nem jelenti azt, hogy mindig tökéletesnek kellene mutatkoznod. Sőt! Tökéletlenséged vállalása, akár az előnyödre is válhat.

Bár úgy tűnhet, hogy bizonyos helyzetekben jó megoldás feladni az önazonosságunkat és másnak mutatkozni, de ezért nagy árat fizetünk. És, hogy hol a határ? Ökölszabályként talán megteszi az, ha a megosztott képeid alapján felismerhető vagy és emellett az ígéretekből is csak annyi szerepel, amit minden körülmények között teljesíteni tudsz.

4. Nem az ismertség a legfontosabb

Minden ember alapvető vágya, hogy szeressék és elfogadják mások. Azonban, mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni a hétköznapokban sem feltétlenül célszerű taktika. Az énmárkaépítés esetében pedig végzetes hiba. Hiszen az énmárkázás célja, hogy azok az emberek ismerjék meg a nevedet és tudásodat, akik a szakmai érvényesülésedet támogathatják.

Nem az a kérdés, hogyan válhatsz minél ismertebbé, hanem az, hogyan tudod a számodra fontos célcsoportban növelni a hatósugarad úgy, hogy közben az önazonosságod is megmaradjon. A fókusz nem az önmagáért való, hanem a szelektív hírnév kialakításán, valamint az ismertség és elismertség harmóniáján van.

5. Az énmárkaépítés nem a gardróbban kezdődik

A csomagolás, a megjelenés része - az öltözéked, a logód, a profilképed vagy a honlapod, stb. - az énmárkádnak, azonban semmiképp sem ez az első lépés. Hiszen, gondolj csak bele a megfelelő öltözék kiválasztása is lehetetlen feladat, ha nem tudod, hogy hol kell megjelenned egy kiránduláson, egy szakmai eseményen vagy épp egy lovas póló mérkőzésen.

Ne cseréld fel a sorrendet, a csomagolás csak az alapozás után jöhet és nem fordítva. Ha erős - és ráadásul másolás-védett - énmárkát építenél, akkor még véletlenül se a külsőségekkel kezdj. Ezt a hibát rengetegen elkövetik, majd szomorúan konstatálják, hogy mennyi időt, pénzt és energiát megspórolhattak volna, ha inkább nem hagyják ki az alapozó lépéseket és a megfelelő sorrendben kezdenek építkezni.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Kép: Stanley Cursiter - Princes Street: Sensation of Crossing Street (1913)

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása