Kommentelni tudni kell
A posztok alatti kommentelési lehetőség a személyes márkaépítés egyik legelhanyagoltabb területe. Holott megéri aktívan és tudatosan élni vele.
Azzal mindenki tisztában van, hogy egy szakmai rendezvényen vagy konferencián nemcsak az a fontos, hogy mi hangzik el a színpadon, hanem az is mi történik a szünetekben. Hiszen a szünetekben kapcsolatokat építhetsz, egyaránt növelheted az ismertségedet és elismertségedet is, a kedvelhetőségedről nem is beszélve. Összességében, kiváló terepe a személyes márkád építésének akkor is, ha aznap épp nem te álltál a reflektorfényben.
A digitális térben sokan elkövetik azt a hibát, hogy kizárólag a “prezentációra” - a honlapjukra, a blogukra, vagy a közösségi oldalakon megosztott tartalomra fókuszálnak. Pedig legalább ilyen lényeges, hogy mit teszel a “szünetekben” vagyis amikor másoknál kommentelsz. Ez nagy hiba, hiszen a másoknál elhelyezett megjegyzéseink is erősíthetik vagy éppen alááshatják a másokban rólunk kialakuló képet. Hiszen hiába az utolsó pixelig tökéletesre fényezett honlap, ha a mindennapi kommunikációs gesztusaink – ez esetben a kommentjeink - nem támasztják alá az ott bemutatott minőséget.
Ráadásul a kommentelés remek kezdő lépés, ha eddig csak passzív szemlélője voltál az eseményeknek és csak most fognál a személyes márkád építésébe, vagy éppen a csendesebb, introvertáltak táborát erősíted. De nem is szaporítom tovább a szót, nézzük mire érdemes figyelni, hogy a kommentelésben rejlő lehetőségek valósággá váljanak!
Legyél válogatós!
Ahogy a népi bölcsesség is mondja: madarat tolláról, embert barátjáról lehet megismerni. Hiszen a másokban rólunk kialakuló képhez az is hozzájárul, hogy kinek a társaságában és hol mutatkozunk. Ez igaz az online felüleletek esetében is, nem mindegy hol és kivel mutatkozol, mihez adod a neved. Fontold meg, hogy milyen csoportokban, oldalakon kommentelsz, milyen aktuális témákhoz kapcsolódsz, milyen ügyek mellett vagy ellen állsz ki a hozzászólásaidban.
Ne fordíts hátat!
Ha a kommentjeiddel a személyes márkád is erősítenéd, ajánlatos az olyan alapvető dolgokra is odafigyelned, mint amilyen a profiliképed. Bár triviálisan hangzik, de a legfontosabb, hogy legyen. Gondolj csak bele, a valóságban meglehetősen ritkán fordul elő, hogy egymásnak hátat fordítva vagy papírzacskóval a fejükön csevegnének egy-egy beszélgetés résztvevői. Az online térben pontosan ennek a helyzetnek felel meg az, amikor nincs profilképed vagy a fotód helyén egy virágcserép díszeleg.
Különböztesd meg magad!
“Stílus az, amikor önmagunkat utánozzuk.”- vallotta Alfred Hitchcock. És milyen igaza volt! Bölcsessége akkor is megfontolandó, amikor hozzászólsz egy bejegyzéshez. Bár egyszerűbb mások példáját követni, de a személyes márképítés egyik legfontosabb szabálya, hogy megkülönböztethető legyél. A nyelv pedig a gondolataink és személyiségünk kifejezésének legalapvetőbb eszköze. Ezért sem mindegy, hogyan használjuk, milyen stílusban, milyen szavakat helyezel egy-egy bejegyzés alatt. Mielőtt élesítenél egy hozzászólást, tedd fel magadnak a kérdést: örülnél, ha a legfontosabb ügyfeleid is olvasnák a kommentedet? Ha a válaszod nem, illetve - kissé bizonytalan -, talán, akkor inkább fogalmazd át mondandódat vagy inkább ne is kommentelj.
Jót vagy semmit?
Egy jó hozzászólás még jobbá, értékesebbé tehet egy bejegyzést. Ez azonban nem azt jelenti, hogy mindig csak a pozitív dolgokat kellene hangsúlyozni. Az őszinte, támogató és tiszteletteljes negatív kritikák ugyanolyan értékesek lehetnek, mint a pozitívak. Arra azonban, mindenképp érdemes odafigyelni, hogy még véletlenül se legyen személyeskedő vagy támadó a hangvétel. Ez esetben - a komment elküldését megelőző - teszt kérdés: ha a te posztod alatt jelenne meg a komment akkor hogyan értékelnéd?
Maradj releváns!
Ne tereld el másik irányba a kommentfolyamot! A poszt alatti hozzászólásodban kiegészítheted releváns információkkal az adott bejegyzést, árnyalhatod a képet vagy éppen kifejtheted a véleményed, ellenvéleményed. De maradj a témánál, ne tereld el más irányba. Ha például valaki a jégkorongról posztol, akkor ne kommentelj a mélyhűtőről csak azért, mert annak is köze van a jéghez és ebben a bizniszben utazol. Mint ahogy a saját linkjeidnek, saját termékeid és szolgáltatásaid reklámjának sem feltétlenül itt van a helyük. Természetesen ez alól kivételt képez, ha a posztoló ezt kéri.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!