Kapcsolatépítés nyomulás nélkül

A kapcsolatok fontosak ezt mindenki tudja vagy előbb-utóbb felismeri. Általában utóbb, amikor éppen szükség lenne rá és nincs.  A kérdés az, hogyan előzheted meg ezt a nem kívánt helyzetet.

networking.png

Soha sem volt annyira könnyű a kapcsolatépítés, mint napjainkban. Se szeri, se száma a kapcsolatépítő eseményeknek és konferenciáknak. Emellett pedig, néhány kattintással bárkivel kapcsolatba léphetsz és meginvitálhatod egy kávéra. Ez utóbbi pedig introvertáltként is komfortos lehetőség arra, hogy építsd magad és a vállalkozásodat. Meghívni valakit egy kávéra, nem tűnik ördöngösségnek. De ahhoz, hogy a lehetőség valóban valósággá váljon, néhány szempontot nem árt szem előtt tartanod. Nézzük, melyek ezek!

enmarkaepites.jpg

Légy kíváncsi!

Persze azt is írhattam volna, hogy az érdekek helyett a szimpátiát tartsd szem előtt. A kíváncsiság, a másik tisztelete, a teljesítményének elismerése, a közös értékrend vagy érdeklődés stabilabb alap, mint az, ha csak az érdekeidet tartod szem előtt. Arról nem is beszélve, hogy ha az előbb említettek közül bármelyik is igaz, akkor az első kapcsolatfelvétel is  természetesen adódik, hiszen őszinte érdeklődéssel és kíváncsisággal tudsz a másik felé fordulni. 

szemelyes_marka_2.jpg

Megáll az idő

Minden egyes nap  csupán 24 órából áll. Ezt mindenki tudja, ha a saját idejéről gondolkodik. De erről hajlamosak vagyunk megfeledkezni, amikor mások naptáráról van szó. Hiszen csak egy kávényi időt kértél és ráadásul meg vagy győződve arról, hogy kölcsönösen előnyös lehet az együtt töltött idő, mert van olyan gondolatod, ötleted, esetleg kapcsolatod, amitől ő is előrébb juthat. Ez a másik fél szemszögéből azt jelenti, hogy másfél órát blokkolnia kell a naptárában – ha introvertált akkor még többet, hiszen még töltödnie is kell - és bármennyire is szívesen mondana igent, egyéb prioritásai miatt, teljesen érthető módon, ezt nem teheti meg.

enmarka_1.jpg

Csak fokozatosan!

Egy kávézás általában amúgy sem egy kapcsolat kezdetét jelenti, hanem a meglévő ismertség elmélyítésére vagy ápolására szolgál. Ebből az is következik, hogy ha csökkenteni szeretnéd a visszautasítás esélyét, nem érdemes ajtóstul a házba rontanod. De akkor mégis mit tehetsz? Válassz olyan stratégiát, amivel megalapozhatod a kapcsolatot. Az első kontaktushoz, bemutatkozáshoz nagyszerű alkalom lehet egy szakmai esemény, ahol mind a ketten jelen vagytok. De az online felületek is kiválóak erre, követheted a kiszemelt szakmai tevékenységét, jelezheted az elismerésedet, például egy-egy posztja alatt, releváns kérdést tehetsz fel ugyanitt vagy éppen kérheted tanácsát, akár személyes üzenetben is.

szemelyes_markaepites.jpg

Kínálj több lehetőséget!

Ha pedig már úgy érzed, hogy a virtuális ismertség olyan fázisba jutott, előrukkolhatsz azzal a bizonyos kávé meghívással. Persze, reális időpontokat ajánlva. Főszabályként itt azt érdemes figyelembe venni, hogy az időpont annál közelebbi lehet, minél szorosabb a kapcsolat. De az is könnyen megeshet, hogy időközben ráeszmélsz, jobb más formát választani. Például, egy félórás skype beszélgetést kérni vagy egy konferencia szünetében meginni azt a bizonyos kávét.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása