Énmárkázás introvertáltként
Az egyik legnagyobb tévedés, hogy az énmárkaépítés csak a hangos, társasági emberek terepe. A csendesebb introvertáltak is sikeresen építhetnek erős márkát maguknak. Néhány praktikus tanács, ha introvertáltként építenéd a személyes márkád.
Fordítsd a javadra!
Ne az introvertált vonások hátrányaival foglalkozz, inkább az előnyeit aknázd ki. Például az énmárkád építésekor remekül használható az a szemlélődő és elemző üzemmód, ami az introvertáltak alapállapota. A történések alapos megfigyelése és aprólékos elemzése igen értékes, amikor az énmárkádról gondolkozol. Hiszen a tudatos énmárkaépítés első lépése a stratégiaalkotás – mit, miért, hogyan, kinek és hol szeretnél megmutatni magadból.
Magad helyett a tudásod mutasd!
A szelfik özöne, az öncélú magamutogatás sokakat elriaszt az énmárkaépítéstől. Pedig ez egyáltalán nem kötelező tartozék, sőt! Folyamatos önfotózás nélkül is lehet személyes márkát építeni. A személyes és szakmai tulajdonságaidat megmutathatod a munkáidon, projektjeiden keresztül vagy éppen a tudásod, gondolataid megosztásával. Jó példa erre az ausztráliai CJ Hendry, aki nemcsak az elkészült képeit, hanem a rajzolás folyamatát is bemutatta az Instagram profilján vagy éppen Stefan Sagmeister, aki design klinikát nyitott.
Alakítsd ki a saját eszköztárad!
Mindig vannak „kötelezően ajánlott” eszközök, manapság ilyen a videó, a Facebook élőadás vagy éppen a hírlevelezés. Ezek valóban sokat segíthetnek, de csak akkor, ha nem kényszerből teszed. Ha úgy érzed ezek a megoldások nagyon távol állnak tőled, akkor ne használd őket (és ez vonatkozik minden az aktuálisan „kötelezően használandó” dologra). Kísérletezz, keress, próbálkozz addig, amíg meg nem találod a hozzád és a céljaidhoz legjobban passzoló eszközöket, módszereket. Szerencsére ma már végtelen számú megoldás közül választhatsz, itt például több mint ötvenet találsz. A lényeg, hogy a természetes erősségeidre építs, ehhez igazodva alakítsd az eszköztáradat.
Mondj nemet!
Ez igaz az online jelenlétre, a nyilvános szereplésekre vagy éppen a kapcsolatépítő eseményekre. Nem kell minden adódó lehetőséget kihasználni, nem kell mindig elérhetőnek lenned. Válogasd ki a céljaidnak legfontosabbakat: elég, ha csak egy online felületen vagy jelen illetve, ha számban kevesebb, de minőségibb kapcsolatot alakítasz ki. Így biztos nem fogsz lemerülni. A nemet mondás gyakorlása mellett szól az is, hogy egy erős énmárka elengedhetetlen feltétele a minőségi munkavégzés. Ha mindent elvállalsz, mindenre igent mondasz, akkor szétforgácsolódnak az energiáid. Nagyon nem mindegy, hogy minden adódó lehetőséget és feladatot elvégzel vagy a valóban fontos dolgokat valósítod meg a lehető legjobb minőségben.
Csak fokozatosan!
Nem feltétlenül kell óriási lépésekben haladnod és a komfortzónád széle helyett, a terror zónádba rohannod. A lassabb, de következetes építkezés sokkal gyakrabban beválik. Ez igaz a kapcsolatok építésére vagy éppen a nyilvános szereplés esetében is. Nem kell azonnal többszáz fős tömegrendezvényekben gondolkodnod. Ha jobban passzol a személyiségedhez az egy-két fős megoldás , akkor így haladj. Úgyis építhetsz kapcsolatokat, ha hetente, kéthetente meghívsz kávéra vagy ebédre egy-egy olyan embert, akivel már munkahelyi közegben találkoztál, de szívesen megismernéd jobban.
Nem tudod, hogy introvertált vagy inkább extrovertált jegyek jellemzőek rád? Itt kiderítheted!