50+ zseniális eszköz
Mindig vannak zseniálisnak kikiáltott eszközök, amiket egész egyszerűen használnod kell. Most éppen ilyen a Facebook élőközvetítés. De mitől zseniális egy eszköz és tényleg használnod kell ezeket?
Az egyszerű válasz: zseniális az az eszköz, melyet könnyű használni, jól és megbízhatóan működik. A bonyolultabb és egyben használhatóbb válasz pedig az, hogy azt az eszközt soroljuk ebbe a kategóriába – az előbb említett minőségeket is beleértve – amelyik:
Jól szolgálja a karrier céljaid elérését. Azaz pont azokat a tulajdonságaidat tudod megmutatni vele, pont azoknak az embereknek, melyek a céljaidat szolgálják. Hiszen ezért építed az énmárkádat. ÉS olyan minőségű tartalmat tudsz szolgáltatni vele, mely jól tükrözi a tudásod (szolgáltatásod, terméked) minőségét.
Ebből az is következik, hogy nincs mindenki számára ’zseniális’ eszköz, amelyet mindenképp és minden áron használnia kell. Azonban a fenti szempontokra támaszkodva, már megtalálhatod a számodra legmegfelelőbb eszközt. És, hogy miből válogathasz? Íme, néhány - még ha önmagában nem is zseniális - eszköz, amiből válogathatsz.
Klasszikusok
A tudásod, amit nem árt folyamatosan fejleszteni. A legjobb egyetemek kínálatából válogathatsz például a Coursera, az Open Culture vagy éppen az Academic Earth oldalain (a kurzusok túlnyomó többsége ingyenes). De ha csak 5 perced van és marketinget tanulnál akkor használhatod a Google által fejlesztett, Primert.
Olvasás/Írás – A legklasszikusabb eszköz: olvasni, olvasni, olvasni. Arról nem is beszélve, hogy az íráskészség fejlesztéséhez ez elengedhetetlen. Ha már írás, akkor remek énmárkaépítő eszköz újságokban, szakfolyóiratokban publikálni vagy (ha annyi mondanivalód összegyűlt) könyvet írni. Persze könyvet e-book formátumban is megjelentethetsz például az iBook Authors csodálatos ehhez.
Beszéd – Nyilvános szereplések, a kerekasztalbeszélgetésektől kezdve a workshopokon keresztül, az előadásokig kiváló lehetőségek. De a beszédstílusod, a jellemző szófordulataid, az ahogy használod a nyelvet a mindennapokban is támogathatják az énmárkád erősödését.
Kiegészítők – Ne csak az ékszerekre gondolj – amit viselsz vagy éppen demonstratív módon nem viselsz -, idetartozik a névjegyed, az ami rajtad van és látható és ahogy viseled. Tehát a megjelenésed.
A digitális otthonod
Ez lehet egy honlap, blog vagy éppen a profilod egy közösségi oldalon. A honlapkészítéshez használhatod az About.Me, Flavors.me, a WordPress , Squarespace , a Rainmaker vagy éppen a Wix felületeit.
Ha a blog (vagy a mikroblog) a megfelelő számodra akkor például a Twitter, a Tumblr, a Medium, a Blogger.com, vagy éppen a blog.hu. De akár a Linkedinen is blogolhatsz. Ezzel meg is érkeztünk a közösségi felületekhez. Hiszen a Facebookon túl is van élet, így céljaidtól függően válogathatsz. Például, ott van a már említett Linkedin vagy a Google+, a Behance és a Pinterest, hogy csak néhányat említsek.
A betűkön túl
Ha inkább képeket használnál, akkor is bőven van miből válogatni. Például használhatod a már-már nagyöregnek számító Flickr-t - mint Amanda Chapman - vagy az egyre trendibb Instagram-ot. Persze, ha a fotózás nem az erősséged akkor sem kell kétségbe esni. Választhatod a Polyvore-t, a Canva-t, a Wordswag-et vagy a Phonto-t, ezekkel egyéni képeket és feliratokat készíthetsz. De prezentációkat is készíthetsz és megoszthatod a Slideshare-n vagy éppen infografikákon keresztül is megmutathatod a tudásodat (Vizualize, Easel.ly, Pictochart).
Ha pedig benned rejlő August Lumieret mutatnád meg akkor a Youtube, a Vimeo, az Indavideó vagy éppen a a Vine. a te felületed. Élőközvetítésre használhatod a Google hangouts-ot, a Ustream-et, és az egyre népszerűbb Periscope-ot vagy akár a Facebook alkalmazását is. És ha már egyszer mozgókép, gifeken keresztül is kommunikálhatsz - nekem ez vált be - vagy használhatod a Nutshell-t, ami három képből készít egy rövid videót. Ha pedig inkább a hangodat hallatnád, készíthetsz podcastokat és feltöltheted a Soundcloud-ra vagy az iTunes-ra.
Szóval, eszközökből nincs hiány és a felsoroltak még csak töredékét képezik a lehetőségeknek. A lényeg az, hogy válogass, válaszd ki azt az eszközt vagy sokkal inkább állítsd össze az eszközök azon mixét, melyek a leghatékonyabban szolgálják az énmárkád építését.
Képek: Austin Kleon