Introvertált vagy extravertált?

Inkább introvertált vagy inkább extravertált típus vagy? Most kiderül.

Személyiségünk egyik igen fontos aspektusa a vérmérséklet két pólusa vagyis az, hogy hol helyezkedünk el az introvertált-extravertált spektrumon belül. Természetesen az introvertált-extravertált beállítodottság csak a személyiségünk egyetlen – bár igen fontos - szelete és ezen belül is sokféle altípus létezik. Ráadásul tisztán introvertált vagy extravertált ember sem igazán létezik.

A fő különbség a két tendencia között, hogy mennyi külső inger szükséges ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Az introvertáltak kevesebb inger mellett érzik jól magukat, ezért van szükségük a csendes egyedüllétre a feltöltödéshez, míg az extravertáltaknak plusz ingermennyiségre van szükségük, ezért preferálják a zajosabb és népesebb helyzeteket.

Ezért az introvertált-extravertált skálán elfoglalt helyünk többek között befolyásolja, hogy milyen társasági helyzeteket érzünk komfortosnak - az introvertáltak inkább szűkebb körben, míg az extravertáltak inkább nagyobb társaságban érzik épp jól magukat -, milyen a munkastílusunk – az introvertáltak szívesebben koncentrálnak és mélyülnek el egyetlen feladatban -, mennyire vagyunk kockázatválllalóak és milyen gyorsan hozunk döntéseket – az extravertáltak inkább kockázatvállalóak és gyorsabban döntenek. De hatással van arra is, hogy milyen kommunikációs helyzeteket érzünk testhez állónak – egy introvertálthoz közelebb állhat az írásbeliség - és milyen a kommunikációs stílusunk – az extravertáltak társaságban dominánsabbak és jobban szeretnek beszélni, mint hallgatni.

Épp ezért, érdemes tisztában lenned azzal, hogy ezen a skálán hol helyezkedsz el, mielőtt az énmárkád tudatos építésébe kezdenél. Ennek tudatában olyan stratégiát és eszközöket választhatsz, melyek jobban illeszkednek a személyiségedhez, így a hatékonyabban támogatják az énmárkád építését.

Az alábbi kérdéssort Susan Cain, Quiet: The Power of Introverts in a World That Can’t Stop Talking című könyvében szereplő kérdőív nyomán készítettük el, a szerző engedélyével.

Mutass többet

Contact

Ha nem tudod, hogyan fogj a személyes márkád építéséhez, elakadtál az úton, vagy éppen egy másik szintre lépnél és ehhez átgondolt, hatékony személyes márka stratégiéra van szükséged, írj nekem! Egyeztessünk egy időpontot a személyes konzultációhoz! Az időpont egyeztetése után küldök neked egy kérdéssort, hogy mind a ketten felkészülten érkezhessünk a konzultációra és a lehető legnagyobb hatékonysággal dolgozhassunk együtt az énmárkádon.

Időpont kérés

Küldés folyamatban.
Sikeres üzenetküldés.
Nem sikerült elküldeni az üzenetet.
Próbálkozz újra később.
És, hogy milyen velem dolgozni? Erről beszéljenek helyettem azok, akik már megtapasztalták...
Zeibig Márton
"Olyan időkben dolgoztunk együtt, amikor egyszerre volt szükség inspirációra, higgadtságra, külső és belső nézőpont gyakori váltására. Sok segítséget kaptam ahhoz, hogy megtaláljam a válaszokat magamban. A konzisztens válaszok onnan jönnek."

Kitzinger Dávid

Zeibig Márton
"Élveztem a folyamatot is, mert Móni kiméletlenül, tiszta logikája elképesztően kiegészítette a mindig csapongó gondolataimat, mederben tartva az irányokat, arisztokrata eleganciával terelve a cél felé. Menet közben sikerült pár előttem heverő kincset összeszedni/megérteni, amiket csak az általa adott szemüveggel vehettem észre. Azóta is megpróbálom felvenni ezt a szemüveget és LÁTNI dolgokat. (és sosem fogok már blogbejegyzést sem úgy írni mint előtte)"

Dr. Prezi – Németh Zoltán

Zeibig Márton
"Több mint 20 éve vagyok egyéni vállalkozó, ez idő alatt volt részem sikerekben és persze kudarcokban is. A legnehezebb a szakmai kapcsolati hálóm építése volt. Ebben segített Móni, személyre szabott módszerekkel és testhez álló stratégiával. Mostanra már egy jól kiépített kapcsolatrendszerre támaszkodom - a munka kemény volt, de soha nem is ígérte, hogy könnyű lesz."

Wurmb Andrea

Zeibig Márton
"It is rare to meet people like Moni who know their work and how exactly how it needs to be done. I highly recommend her as a Personal branding strategist. Clarity, precision and simplicity are some of her strengths. By living these qualities her self, she gently awakens them in her clients also. I have immensely benefited form her insight and I do not see why anyone would like to postpone their success and growth. Thank you Moni."

Indu Arora

Zeibig Márton
"Mielőtt Mónival találkoztam, rengeteg elképzelés volt a fejemben arról, hogy mit szeretnék a jövőben megvalósítani, és mivel szeretnék foglalkozni. A 3 alkalmas személyre szóló tanácsadás után viszont már azt is tudtam, hogy hogyan érhetem el céljaimat: kicsit olyan érzés volt, mint amikor Dorothy megtalálta sárga utat. A sok részletből, kirakós darabból Móni segített összerakni a teljes képet, és rávezetett arra az útra, amelyen végig kell menjek, hogy álmaim valóra váljanak. Ez rengeteg önbizalmat is adott, amiért külön hálás vagyok."

Csorba Anita

Ajánlások

László Móni könyve a kivételességről szól. A könyv megjelenése méltó a témához: nagyszerűen tördelt szöveg, kiválóan válogatott képek, világos, áttekinthető szerkezet, melyben az elméleti, pragmatikus és eseti megközelítések váltogatják egymást. Alkalmazott szociálpszichológia a javából, látszik, hogy a szerző nem hiába hallgatta ezt a tárgyat az egyetem szociológia szakán.

A szociálpszichológiai tudás kihívása, hogy tudunk-e élni azzal, amit a kísérletek, felmérések, elméleti elképzelések elmondanak rólunk emberekről. László Móni könyve az “én”-t helyezi középpontba, aki meg kell küzdjön az elismeresérét, érvényesülésért. A könyv ehhez a küzdelemhez nyújt segítséget, rámutatva arra, hogy az Akárkiből csak akkor válunk Valakivé, ha másokkal összetéveszthetetlen történetünk van, melynek alapja az akarat, hogy a semmiből új világot teremtsünk, ami csak akkor lehetséges, ha egyaránt otthon vagyunk az offline és az online létben.

Prof. Dr. Csepeli György

Óvatos vagyok a tanácsadó könyvekkel, mert idegesít, ha valamit százszor a számba rágnak és ha feltalálják a meleg vizet. De ezt a könyvet én újra és újra le fogom venni a polcról, ha elbizonytalanodom. Kidekoráltam, aláhúzogattam, széljegyzeteltem, enyém lett. László Móni könyvére akkor találtam rá, amikor éppen egy nehéz döntés előtt álltam, márpedig én félek a változástól, miközben szeretem és igénylem is. A „Lehetsz kivételes” olyan, mint egy kiváló edzésterv, amit pár éve kaptam, amikor elkezdtem futni. Fokozatosan építkező, gyakorlatias, bátorító, sikerélményt nyújtó. Vagyis a legtöbb, amit egy ilyen könyv elérhet: rá merem bízni magam...

Barna Era

Amikor végre megveszed a kabátot, nadrágot vagy zakót, amire régen vágytál, hamar rájössz, hogy a nehézségek csak most kezdődnek. Milyen sálat, órát, övet viselj az új szerzeményhez? Passzol-e színben, anyagban, stílusban a régi ruháidhoz? Összhangban vannak-e a régi és az új darabok egymással – összhangban van-e a végeredmény veled?

László Móni könyve ilyen kérdéseket feszeget. Csak éppen sokkal nagyobb a tét: a munkád és a személyiséged felöltöztetése. A Lehetsz kivételes abban segít, hogyan használhatod jól, amit már elértél és hogyan léphetsz tovább. Nem megváltoztatni akar. Arra kérdez rá: milyen vagy és miként tudod ezt a legjobban megmutatni?

Aki ismeri Mónit, nem lepődik meg azon, ahogyan nála az aprónak tűnő részletek derűs racionalitással egymásba kapcsolódnak. A gondolatok okkal követik egymást és egésszé állnak össze. Semmire sem beszél rá, nem erőltet rád előre gyártott sémákat. Az a célja, hogy azt találd meg, ami a te esetedben működik. Amit mond, az letisztult, átgondolt és kipróbált. Mondataiban benne van az elméleti tudás, a tanácsadói tapasztalat és, egyáltalán nem mellesleg, benne van a nő. A legegyszerűbb megjegyzésének is filozófiája, szociológiája, etikája van. Közben pedig – ez aztán igazán Mónis – elképesztően gyakorlatias.

Mélyen hisz abban, amit egyik interjúalanyától idéz: az ötletek nem arra valók, hogy eltitkoljuk, hanem arra, hogy megosszuk őket. A Lehetsz kivételes című könyvét is ebben a szellemben írta. Inspirál, önbizalmat ad, szabaddá tesz. Látja a nagy képet, de mindenkinél jobban tudja, hogy az részletekből áll.

Lakner Zoltán

A Lehetsz kivételes könyv a lehető legjobbkor jelent meg és került a kezembe. A saját brandem életében épp a név váltás dilemmája merült fel, amikor a könyv 69. oldalán egyszercsak megkaptam a választ. Emlékszem a HÉV-en utaztam, becsuktam és megnyugodtam. Sokat segített és segít a mai napig, hiánypótló mű volt a hazai könyvpiacon. Köszönöm Móni neked még egyszer.

Bandula Aranka

Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása