4 tanács, hogy elkerüld a leggyakoribb hibákat

Fontolgatod, hogy tudatosan építsd a személyes márkád? Még csak most kezdtél hozzá vagy már régóta építed? Akárhogy is van, ezeket a tanácsokat nem érdemes figyelmen kívül hagynod.

titkos_hi_rne_v.jpg

A személyes márkaépítés célja, hogy a nevedet összekapcsolják a szakmai területeddel. Egyszerűen fogalmazva: ne csak egy név, hanem „a név” legyél a szakmádban. Hiszen a személyes márkánk azt mutatja meg: miben vagyunk igazán jók, miben különbözünk másoktól, miért érdemes minket választani, velünk dolgozni.  Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon érdemes néhány tanácsot megfogadnod. Nézzük, melyek ezek!

Hasonlíts magadra!

Erős énmárka nincs hitelesség nélkül. Hitelesség pedig nincs önazonosság nélkül. Ugyanis akkor lesz erős a személyes márkád, ha hiteles: vagyis valóban téged mutat meg. Ráadásul egy kitalált, a személyiségedtől távol álló szerep alakításakor, még csak nem is a lebukás kockázata a legnagyobb tét. Az önazonosság feladása kikezdi az önbecsülésünket, növeli a kudarc esélyét, amellett, hogy csökkenti a motivációt és a siker valószínűségét.

A hitelesség egyik legfontosabb komponense a tettek és a szavak összhangja. Ezért nem győzöm hangsúlyozni, hogy minden egyes, mások számára érzékelhető tetted és megnyilvánulásod formálja a személyes márkád. Ha pedig az építkezéshez online eszközöket is használsz, akkor ennek maradandó nyoma is lesz, ami az összehasonlítás alapja lehet. Hiába a tökéletesre tupírozott honlap, a közösségi profil, ha a tetteid és az online jelenlé- ted alapján teljesen más kép rajzolódik ki rólad másokban.

Nem kell mindenkinek tetszeni!

Minden ember természetes vágya, hogy szeressék és elfogadják. Azonban mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni akarni a mindennapokban nem célszerű taktika. Ezért nem az a kérdés, hogy mi tetszik mindenkinek, mi a legnépszerűbb. Hanem az, hogy miként tudod úgy növelni a hatósugaradat, hogy közben az önazonosságod is megmaradjon, és így válthasd valóra a szakmai, üzleti céljaidat.

Ezért nem mindegy például az sem, hogy hogyan szövőd a kapcsolati hálód. A személyes márkaépítés célja végső soron a valós kapcsolódás és a mély elköteleződés kialakítása. Ez pedig nem számszaki kérdés. A kapcsolatok és az elköteleződés minőségét nem az ismerőseid és követőid száma határozza meg, így közel sem biztos, hogy a lájkok és szívecskék számával kellene mérned a személyes márkád fejlődését.

Húzd meg a határaidat!

A  professzionális szakember egyik fontos ismérve, hogy nem vállalkozik olyan feladatra, amihez nem ért. Erről azonban sokan megfeledkeznek, amikor személyes márkaépítésről van szó és a népszerűsködés jegyében mindenbe belekapnak. A magad csinálta megoldások a legtöbbször messze elmaradnak a profi színvonaltól. Az amatőr megoldások pedig a szakmai megítélésedet is rombolhatják, ezért jobb, ha kikerülöd a Dunning-Kruger hatás csapdáját.

A határok kijelölése egy másik dimenzióban is elengedhetetlen, hiszen a személyes márkád építése nem azt jelenti, hogy az életed minden intim részletét meg kell osztanod az egész világgal. Fontos, hogy azt is meghatározd, hol húzódnak a magánszférád határai. A személyes történeted olyan elemeit érdemes kiemelned, amelyek nem sértik ezeket a határokat, de segítik a másokhoz való kapcsolódást. Ehhez pedig nemcsak az erősségeidet, hanem időnként a sebezhetőségedet, a hibáidat, a kudarcaidat is érdemes vállalni, hiszen a rólad kialakuló kép csak így lehet teljes és hiteles.

Nem kell mindig jól járnod!

Az azonnali haszonszerzés helyett inkább a halasztott megtérülést válasszuk, hiszen hosszabb távon kell gondolkoznunk. Ahogy azt a konyha néhai szabadszájú és igen szókimondó fenegyereke, Anthony Bourdain lényegre törően megfogalmazta:

 „Ami rövid távon előnyös, egyáltalán nem biztos, hogy hosszú távon is az... Tegyük fel, hogy valaki egymillió dollárt kínál, hogy egy hasmenés elleni gyógyszert népszerűsíts. Nos, ez egy csomó pénz rövid távon, de mindig te leszel a hasmenéses fickó. Ez életfogytig elkísér.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez.Klikk ide!

Kép: Steve Johnson 

titkos_hi_rne_v_2.png

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása