6 tanács, ami ritkán hangzik el

A személyes márkaépítés nem sprint, hanem maraton. Nézzük mire érdemes figyelned útközben!

A személyes márka építése a valós erősségeid, értékeid meghatározásáról és megjelenítéséről, valamint másokra gyakorolt hatásának tudatosításáról szól. Nem instant gyógyír, hanem kitartó és következetes munka, tudatos építkezés.  Az erős énmárka egységességet, hitelességet, minőséget takar.

20 évbe telik felépíteni a jó hírnevet, de 5 perc elég ahhoz, hogy leromboljuk. 

- vallja Warren Buffett. Nézzük, mire érdemes figyelned, hogy elkerüld azt a bizonyos 5 percet! 

Nem kell mindenkinek tetszeni!

Minden ember vágyik arra, hogy elfogadják és szeressék. Egész egyszerűen úgy vagyunk összerakva, hogy tetszeni akarunk mindenkinek, de ez nem teljesíthető vágy. Mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni nem lehet és nem is kell. Mivel úgysem tudod ezt elérni, a próbálkozás is teljesen felesleges idő- és energiapazarlás.

Különösen akkor, ha a személyes márkád építed, hiszen ilyenkor célirányosan döntesz arról, hogy csak bizonyos emberek tetszését akarod megszerezni. A személyes márkaépítés ugyanis, nem valamiféle népszerűségi verseny megnyerését jelenti, nem egyenlő a tolakodó önfényezéssel. A cél az, hogy azok az emberek ismerjék meg a tudásodat és az értékeidet, akik a szakmai érvényesülésedet és üzleti céljaid elérését támogathatják.

Készülj fel a hibázásra!

Sokan vélekednek úgy, hogy csak a tökéletes a megfelelő. Teljesen mindegy, hogy az öltözékükről, a viselkedésükről vagy a munkájukról, a feladatuk elvégzéséről van szó. Nos, ideje ezen az állásponton némiképp finomítani: némi baki belefér. Egy kis botlás még nem a világ vége, sőt, kedvelhetőbbé tesz bennünket. Éppen ezért, nem kell feltétlenül kétségbe esned, ha időnként valami apróbb hiba becsúszik.

Egész biztos, hogy lesznek hullámvölgyek, hibák és kudarcok. Előfordulhat, hogy az alaposan kimunkált terved, a szemed előtt fog atomjaira hullani. Egy videó vagy cikk, amin rengeteget dolgoztál, csak keveseket fog érdekelni. A beszéd, amire nagyon készültél, mégsem úgy alakul, ahogy vártad. Bárki, aki lényeges dolgot csinál, vagy épít, az hibázik. De a jó az, hogy amint megtanulod a leckét, többet nem ismétled meg. Mert nem akarod, hogy újra megtörténjen. 

Egyedül nem fog menni!

A networking, a működő kapcsolati háló kialakítása rendkívül fontos. Azonban, még ennél is fontosabb, hogy a kapcsolati hálódon belül kialakíts egy támogató közösséget. Amely olyan emberekből áll, akikre akkor is számíthatsz, amikor nehézségeid vannak vagy elbizonytalanodsz. Akik inspirálnak és motiválnak, akik felemelnek és támogatnak.

Ugyanakkor, ha arra van szükség kihívások elé állítanak, felhívják a figyelmed a kockázatokra, vagy megkérdőjelezik az elképzeléseidet. Akik radikálisan őszinték, figyelmeztetnek a gyengeségeidre, a vakfoltjaidra, és szembesítenek azzal, ha még nem tartasz ott, ahol tartanod kellene. Mindezt azért teszik, hogy fejlődj és elérd a céljaidat.

Merj nemet mondani!

Nemet mondani csak az tud, aki tisztában van azzal, hogy mit akar és mit képvisel. Ezért pontosan tudja azt is, mi az, amit nem akar és mi az, amihez nem adja a nevét. Az elutasított lehetőségek is alakítják a másokban rólunk kialakuló képet. Nem mindegy, hogy kivel szerepelsz egy mondatban, milyen feladatot vállalsz el és mi az, amit nem, milyen eseményen veszel részt vagy épp maradsz távol.

Bár ezek apróságoknak tűnnek, azonban ezek is tükrözik az értékrendedet és a minőségről alkotott felfogásodat. Emellett, arról sem érdemes megfeledkezned, hogy a teljesítmény és a minőség elengedhetetlen egy erős személyes márka kialakításához. Ha mindent elvállalsz, mindenre igent mondasz, sérülhet a minőség alapelve. Ezért sem mindegy, hogy minden adódó lehetőséget elvállalsz vagy a valóban fontos dolgokat valósítod meg a lehető legjobb minőségben.

Mérni tudni kell!

A lájkoknak és a növekvő követőtábornak mindenki örül. Hiszen ez azt jelzi, hogy hatással vagy másokra, figyelemre érdemesnek találnak. Bár vitathatatlanul jó érzés ahogy pörög a számláló azonban, egyáltalán nem biztos, hogy kizárólag ezekben a reakciókban kellene mérned a személyes márkád erősségét. Tévedés lenne, ha a csak a lájkok és a követőtábor számait tekintenéd irányadónak.

De akkor mégis honnan tudhatod azt, hogy jó irányba haladsz? Mindenkire alkalmazható mérőszám nem létezik. Ezért saját magadnak, a szakmai- és üzleti céljaid ismeretében kell meghatároznod a mérőszámokat. Tekintheted például a megbízások, megkeresések számát mércének vagy bizonyos típusú megbízások növekedését. A lényeg az, hogy ne csak a lájkokkal foglalkozz, hanem határozd meg a céljaidnak megfelelő mérőszámokat is.

Egyetlen állandó: a változás maga

A személyes márkaépítés az a folyamat, melyben a legfontosabb szakmai és személyes tulajdonságainkat, értékeinket tudatosan és következetesen kommunikáljuk, mások számára is láthatóvá tesszük. A hangsúly ez esetben a folyamaton van. Azzal együtt is, hogy már a folyamat elején is számíthatsz néhány apróbb eredményre, idő kell ahhoz, hogy beérjenek az erőfeszítéseid és jelentősebb változásokat tapasztalj.

Ugyanakkor, a személyes márkád fejlődése azt is jelenti, hogy a helyzeted és ezzel együtt a céljaid is változhatnak. Még akkor is változhatnak a hangsúlyok, ha nem váltottál munkahelyet vagy nem kezdtél bele valami újba és látszólag minden a megszokott mederben halad. A lényeg: a változásokat a személyes márkádnak is tükröznie kell, hiszen csak így maradhatsz önazonos és hiteles. Ezért érdemes időről, időre értékelni a helyzetet – legalább évente egyszer - és ha szükséges változtatni az eddigi stratégiádon.

titkos_hi_rne_v_2.png

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása