5 tévhit, amivel ideje leszámolni

Minden területen vannak nehezen eloszlatható tévhitek. Nincs ez másképp a személyes márkaépítés esetében sem. Nézzük a legtipikusabbakat és számoljunk le velük!

te_vhitek.png

1. Nem a világhírnév megszerzése a cél

"SZERETNÉK VILÁGHÍRŰ LENNI! Sok a pénzem! Kevés a leleményességem! Minden jó ötletet örömmel fogad: megnyerő ifjú, aki elvesztette életkedvét." -  így kezdődik Rejtő örökbecsű regénye a Piszkos Fred közbelép Fülig Jimmy legnagyobb sajnálatára. Mr. Theo az unatkozó milliomos csemete vágya manapság sokakkal rezonál. Azonban, a személyes márkaépítés nem valamiféle népszerűségi verseny megnyerését jelenti, nem egyenlő a tolakodó önfényezéssel.

A személyes márkaépítés célja, hogy azok az emberek ismerjék meg a tudásodat és az értékeidet, akik a szakmai érvényesülésedet támogathatják. Ennek természetesen elengedhetetlen része a személyiséged, az egyediséged bemutatása és az értékeid felvállalása. De nem az önmagért való hírnév megszerzése, hanem a szelektív hírnév kialakítása a cél, ahol az ismertség és az elismertség kéz a kézben jár. 

2. Nem instant gyógyír

A vicc szerint, amikor az agresszív kismalac beleesik a gödörbe és az arra járó jótündér eképp felajánlja a segítségét: - Várj, agresszív kismalac, hozok egy létrát! Az agresszív kismalac kikiabál a gödör aljáról: - NEM VÁROK! A  türelmetlenség azonban nem igazán vált be az agresszív kismalacnak, mint ahogy te sem reménykedhetsz ebben, ha az énmárkád építésére vállalkozol. Ugyanis, a villámreceptek és az instant megoldások pusztán az ismertség megszerzéséhez lehetnek elegendőek, az elismertség megszerzéséhez idő kell.

A személyes márkaépítés nem egy egyéjszakás kaland, hanem hosszabb távú elköteleződés. Azzal együtt is, hogy már a folyamat elején is számíthatsz apróbb eredményekre, idő kell ahhoz, hogy beérjenek az erőfeszítéseid és jelentősebb változásokat tapasztalj. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindent ennek kellene alárendelned és főállású tartalomgyártóvá válnod. A kevesebb több lehet, ha a rendszeresség megvan.

3. Nem a tökéletesség hajszolása

Érthető emberi törekvés, hogy a személyiségünk vonzóbb oldalát szeretnénk megmutatni a külvilág számára. Ezzel önmagában nincs is semmi probléma, egészen addig, amíg nem távolodsz el túlzottan a valóságtól. Ugyanakkor, arra sem árt emlékeztetnünk magunkat, hogy tökéletlenségeink is hozzátartoznak a hiteles képhez.

Nem kell mindig tökéletesnek lenned. Sőt! Tökéletlenséged vállalása, akár az előnyödre is válhat.  Egy apróbb hiba még nem a világ vége. Ha a szaktudásod megvan, nem kell félned a kisebb botladozásoktól, ezek csak kedvelhetőbbé tesznek mások szemében. Éppen ezért nem kell tökéletesnek lenned, de még csak annak sem kell látszanod. Még akkor sem, amikor a személyes márkád építed.

4. Nem csak az számít, ami látszik

Sokan azt gondolják, hogy az énmárkaépítés egyet jelent az online jelenléttel. Ezért a teljes figyelmüket a honlapjuk vagy a social media jelenlétük gondozására fordítják. Bár igaz, hogy egyszerre sokkal több embert elérhetsz az online felületeken, mint személyesen. Azonban, nem ez az egyetlen terepe a személyes márkaépítésnek.

Hiába a tökéletes profilkép, a csillogóra fényezett pixelek a honlapodon, ha a személyes benyomások ezzel ellentétesek. Nem mindegy hogyan válaszolsz egy e-mailre, üzenetre (egyáltalán válaszolsz-e) és hogyan szővöd a kapcsolati hálód. Ezért ne csak az online felületekre koncentrálj, hanem mixeld az online és a klasszikus eszközöket.

5. Nem kell mindenkinek tetszeni

Minden ember természetes vágya, hogy szeressék és elfogadják mások is. Azonban, mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni a mindennapokban sem igazán célszerű taktika. A személyes márkaépítésben pedig végzetes lehet, hiszen aki mindenkihez beszél, az senkihez sem szól.

Nagylelkűen felejtsük el azokat, akik nem tudnak szeretni minket! Pablo Neruda

Ezért még véletlenül sem az a kérdés, hogy mi tetszik mindenkinek, mi a legnépszerűbb. Hanem az, hogyan tudod úgy növelni a hatósugarad, hogy közben az önazonosságod is megmaradjon. Ennek fényében fontos átgondolnod, hogy kinek a véleménye számít igazán. Ahogy az első pontban a szelektív hírnév volt a kulcsszó, itt a szelektív népszerűségre kerül a hangsúly. 

Ha tetszett a poszt csatlakozz a Personal branding közösséghez a Facebookon  vagy az Instagramon!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása