Az énmárkaépítés alapelvei

A személyes márkád nem kitalálni, hanem megtalálni kell. Nézzük, milyen alapelvekre érdemes figyelned keresgélés közben, hogy a végeredmény hiteles legyen!

e_nma_rka_7.png

Mutasd az értékeid!

Sokan összekeverik az énmárkaépítést az önfényezéssel és fáradhatatlanul magukat, saját nagyszerűségüket hirdetik. Fontos, hogy megmutasd az egyediségedet, hogy ne bújj el egy avatar vagy egy logó mögé, de ez nem jelenti azt, hogy mindennek kizárólag rólad kellene szólnia. A személyes márkaépítés nem egyenlő az öncélú magamutogatással.

A személyes - ez esetben – még véletlenül sem az intimitások kiteregetését jelenti, hanem valós szakmai teljesítményed és személyes minőségeid láthatóvá tételét. A cél az, hogy a nevedet összekapcsolják a szakmai területeddel úgy, hogy ne csak az ismertséged, hanem az elismertséged is növekedjen. Egész egyszerűen szólva, ne csak egy név, hanem „A név” legyél a szakmádban.

Kezdj a láthatatlannal!

Legyél valamiben kiváló és látszódj is annak! Ez a mondat jól összefoglalja az énmárkaépítés lényegét. Sajnos előfordul, hogy a mondat első fele feledésbe merül, ezért sokan a látszatra koncentrálnak. Pedig erős énmárkát nem lehet szakmai tudás és teljesítmény nélkül építeni. Az énmárkaépítés nem egy pr lufi nagyra fújása, hanem a karrier céljaid megvalósításának eszköze.

Ha igazán erős - és ráadásul másolás-védett - énmárkát építenél, akkor ne a logód, a honlapod vagy az öltözéked tervezgetésével kezdj. Bár a vizuális megjelenés fontos, de tartalom nélkül nem sokra mész vele. Hiába a gyönyörű logó, ha hiányoznak mögüle az egyedi minőségek és értékek, akkor az nem egy márka szimbóluma, hanem csak egy szép kép. Ezért is fontos, hogy belülről, kifelé haladj, hiszen csak így lehet a végeredmény hiteles és hosszabb távon is fenntartható.

Nem kell mindenkinek megfelelni!

Mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni a hétköznapokban sem feltétlenül célszerű taktika, az énmárkaépítés esetében pedig végzetes hiba lehet. Ezért még véletlenül sem az a kérdés, hogy mi tetszik mindenkinek. A kérdés az, hogyan tudod úgy növelni a hatósugarad a számodra fontos célcsoportban úgy, hogy közben az önazonosságod is megmaradjon. Röviden: a szelektív népszerűségen van a fókusz.

De akkor is ajánlatos szelektálni, amikor aktualitásokról, trendekről és eszközökről van szó. Fontold meg, hogy milyen aktuális témákhoz kapcsolódsz és hogyan, milyen trendeket követsz, illetve milyen eszközöket használsz. A csoportnyomásnak nem könnyű ellenállni, de bármennyire is felkapott egy téma vagy eszköz, csak amellett tedd le a voksodat, amivel azokat a képességeidet és jellemzőidet tudod megmutatni, amelyek a céljaidat szolgálják. 

Légy következetes!

Ha csak egyszer mondtad el az olyan, mintha nem is mondtad volna el. Ez a kommunikáció egyik legfontosabb alaptétele. Ez az énmárkaépítés esetében azt jelenti, hogy a rád jellemző minőségeket és a legfontosabb üzeneteket újra és újra, más és más formában megismételjük. Nem elég kampányszerűen, egyszer-egyszer megmutatnod magad, tudatos építkezésre, következetes és kitartó kommunikációra van szükség.

Minden egyes tetteddel, megnyilvánulásoddal alakítod és formálod az énmárkád. Ha pedig ehhez online eszközöket is használsz, akkor ennek még maradandó nyoma is marad. Erről akkor se feledkezz meg, ha éppen nem a saját felületeiden kommunikálsz, hanem máshol kommentelsz. Hiába a tökéletesre tupírozott honlap, közösségi profil, ha a személyes vagy online interakcióid alapján egy teljesen más kép rajzolódik ki rólad.

Nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos! 

Sokan azt gondolják, hogy az énmárkaépítés egyenlő a közösségi oldalakon való jelenléttel. Bár ezeken keresztül egyszerre több embert érhetsz el, mint személyesen, de az igazi cél valós kapcsolatok és mély elköteleződés kialakítása. Igaz, hogy az online felületek nagyszerűen használhatók az énmárkád építéséhez, de számos más eszköz is a rendelkezésedre áll. 

A netes felületek és közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy könnyen és gyorsan kapcsolatba kerülj bárkivel. Jóval több embert elérhetsz, mint személyesen. A mennyiség mellett, azonban nem árt a minőségre is figyelni. A valóban minőségi kapcsolatokhoz elengedhetetlen a személyesség. Azt pedig nem kell hosszasan elmagyaráznom, hogy a minőségi kapcsolatok mennyire fontosak.

Felejtsd el a sablonokat!

Egy erős márka hiteles, azonnal felismerhető, azonosítható. Nincs ez másképp az énmárkák esetében sem. Fontos, hogy karakteresen megkülönböztesd magad, hogy ne másokra akarj hasonlítani. A példaképek, ikonok fontosak és a trendek ismerete sem ördögtől való, de soha ne másolj. Hiszen az énmárkaépítés legalapvetőbb kérdése az, hogy hogyan különbözteted meg magad?

A sablonos megoldásokból, a megszokott sémákból soha nem lesz egyedi megoldás. A trendeket érdemes ismerni, de egy az egyben követni balgaság. Hagyd a szokásosat másra, merj elszakadni a megszokottól. Ehhez a legjobb út, ha nem a trendek alapján döntesz, hanem személyes erősségeidre és képességeidre alapozol, a saját megoldásaidat keresed meg!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása