Az introvertáltság nem akadály

Az énmárkaépítés nem csak a zajos extravertáltak terepe. Nézzük, mire érdemes figyelned, ha introvertáltként építenéd a személyes márkádat!

introverta_lt.png

Sokakban él az a téves elképzelés, hogy a személyes márkaépítés csak a hangosabb extravertáltak terepe. A valóság az, hogy introvertáltként vagy kissé visszahúzódóbb extravertáltként is sikeresen alkalmazhatóak az énmárkaépítés stratégiái. Hiszen a személyes márkaépítés lényege éppen az, hogy a valós és csak rád jellemző tulajdonságaidat, szakmai jellemzőidet mutasd meg és következetesen képviseld ezeket. Nézzük, milyen szempontokat érdemes figyelembe venned, ha éppen introvertáltként építenéd a személyes márkád!

A jó időzítés fél siker!

Ha introvertáltként fogsz hozzá a személyes márkád tudatos formálásához, akkor a legfontosabb, hogy kalkulálj a feltöltődéshez szükséges csendes, egyedül töltött idővel. Az énmárkád építése még véletlenül sem jelenti azt, hogy a komfortzónád széle helyett, a terror zónádba kellene rohannod. Ezért is fontos, hogy az énmárkaépítési stratégiád kialakításakor a feltöltődéshez szükséges idővel is kalkulálj.

Légy pozitív!

Ne az introvertált vonások hátrányaival foglalkozz, inkább az előnyeire fókuszálj. Például az énmárkád építésekor remekül használható az a szemlélődő és elemző üzemmód, ami az introvertáltak alapállapota. A történések alapos megfigyelése és részletekbe menő elemzése igen értékes, amikor az énmárkádról gondolkozol. Hiszen a tudatos énmárkaépítés elengedhetetlen lépése a stratégiaalkotás vagyis az mit, miért, hogyan, kinek és hol szeretnél megmutatni magadból.

Gondolkozz több dimenzióban!

A személyiséged meghatározó jellemzőinek megismerése - mint amilyen az introvertáltság is – alapvető. De ne feledd, hogy ez csak egyetlen jellemvonás a sok közül! A szakmai és személyes történeteid számbavételével árnyaltabb képet kaphatsz magadról. Hiszen önmagában nem a karakterjegyek a fontosak, hanem az, hogyan és milyen helyzetekben van szerepük ezeknek a szakmai életedben.

Szelektálj!

Ez igaz az online jelenlétre, a nyilvános szereplésekre vagy éppen a kapcsolatépítő eseményekre. Nem kell minden kínálkozó lehetőséget kihasználni, nem kell mindig elérhetőnek lenned. Válogasd ki azokat, amik a céljaid megvalósítását a leginkább szolgálják. Egyáltalán nem gond, ha csak egy online felületen vagy jelen és ott is inkább a posztolás helyett, a megfontolt kommentelést választod. Mint ahogy az sem, ha a tömeges társasági események helyett, inkább az elmélyülős beszélgeteseket részesíted előnyben. 

Figyelj a hangodra!

A legtöbb introvertált nem szívesen beszél magáról, ez pedig megvédi őket az egyik leggyakoribb hibától: a magánéletük intimitásainak kiteregetésétől. Hiszen a személyes márka esetében, a személyesség nem a magánéleti részletek megosztását jelenti, hanem az egyéni hangvétel kialakítását. Ebbe beletartozik minden egyes email és minden szóbeli megnyilvánulás is, mint ahogy az a kép, amit az online felületeken kialakítasz magadról, beleértve azt is ahogy kommentelsz. 

 Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása