Tanulj mások hibáiból!

Okos ember, más kárán tanul - ahogy mondani szokták, ennek szellemében nézzük, milyen tipikus hibákat érdemes elkerülni a Linkedin-en!

personal_brand_4.png

 

Ne légy képtelen!

A Linkedin esetében különösen fontos, hogy legyen profilképed, hiszen ez egy szakmai közösségi platform. A rólad készült fotó pedig legyen jó minőségű, nem pixeles, nem homályos és hasonlítson rád. Pontosabban jellemző legyen rád. Ez utóbbira igencsak érdemes odafigyelni, hiszen míg néhány évvel ezelőtt inkább a képek minősége volt problémás, manapság inkább az a jellemző, hogy kissé megszalad a retus.

A lényeg az, hogy ne legyen mesterkélt az összhatás, a profilképed alapján felismerhető legyél akár online, akár személyesen kerül sor a szemtől, szembeni találkozásra. Ha pedig a minimál követelményeken túl lépnél, akkor a vizuális hasonlóság mellett arra is fordítasz némi figyelmet, hogy a fotód megjelenítse a hangsúlyozni kívánt tulajdonságaidat - például kedvelhetőség, közvetlenség, vidámság vagy komolyság, stb.

enmarka_5.png

Bemutatkozni tudni kell!

Mindenki tisztában van azzal, hogy egy jól megválasztott keret mennyit emelhet kép minőségén. A Linkedin profilodon a keret funkcióját tölti be a szakmai tapasztalataid összegzésére szolgáló doboz. Ez a szekció valójában egy rövid szakmai bemutatkozás. Ezt a részt már csak azért is érdemes kitölteni, mert így nagyságrendekkel többen fogják megnézni a profilodat.

Az elkészítésekor jó kiindulópont, ha átgondolod milyen problémára, hogyan és kinek kínálsz megoldást. Majd a következő kérdéseket is megválaszolod:

  • Miről emlékezzenek rád? - Mi az a legfontosabb dolog, amit szeretnél, hogy megjegyezzenek rólad?
  • Mi az ajánlatod? -  Milyen problémára/élethelyzetre kínálsz megoldást?
  • Miért érdemes veled dolgozni, téged választani?- Mi az, amiben jobb vagy, mint mások?

Ha megvannak a válaszok, akkor már csak azt kell eldöntened, hogy milyen típusú bemutatkozás passzol hozzád leginkább.

 

linkedin.png

Címkézz jól!

Tapasztalataim szerint, sokaknak fejtörést okoz, hogy mi kerüljön a nevük alá. Talán épp azért, mert tisztában vannak azzal, hogy ez az a rész, ami minden egyes megnyilvánulás alkalmával látható a Linkedin-en. Távgyógyászatban nehéz megmondani, hogy mi kerüljön ide (azt talán egy fokkal könnyebb, hogy mi az, ami semmiképp se). Az ökölszabály itt az, hogy akkor megfelelő a foglalkozási címkéd, ha az olvasónak nem kell elméláznia azon, hogy valójában, mivel is foglalkozol. 

Ha pedig valóban professzionális benyomást szeretnél elérni, akkor a profilod nyilvános linkjére is szánsz néhány percet és személyre szabod. Nem nehéz belátni, hogy az eredetileg szereplő számrengeteg nem nevezhető profinak. Ráadásul, az átalakítás után könnyebb lesz máshol megosztanod ezt (például az önéletrajzodba, más közösségi oldalakon vagy a névjegykártyádon). Ha nem tudod, hogyan lehet ezt megváltoztatni, itt a link, csak kattints át és kövesd a leírást.

szemelyes_marka_4.png

Ismerkedj okosan!

A kapcsolat felvétel technikailag rendkívül egyszerű, egyetlen kattintással bárkit az ismerősödnek jelölhetsz. Ráadásul, a Linkedin még egy szabvány szöveget is felajánl, amikor ismerősnek jelölsz valakit. Azonban, ha tényleges kapcsolatokat építenél – és nem csak a kontaktok számát növelnéd -, akkor érdemes már a bejelöléskor személyre szabott üzenetet küldened.

Különösen fontos ez a néhány személyes mondat, ha valakit csak látásból (vagy még ennyire sem) ismersz. Egy ilyen gesztus, nem jár nagy erőfeszítéssel, de többszörösen megtérül. Mivel ezek a személyre szabott mondatok, megnövelik az esélyét annak, hogy elfogadja a másik, akár ismeretlenül is a jelölésed. Emellett, ezzel megalapozhatod a kapcsolatot, mélyítheted a már meglévőket, ráadásként megkülönbözteted magad a tömegtől, így az énmárkádat is építed.

_1.png

Ne spammelj!

Ne spammelj! Szakmai spamet se küldj! Semilyen felületen, se e-mailben, se a Linkedin-en. Gyanítom, hogy nem szeretnéd, ha spammerként tartanának számon az ismerőseid, ami még a jobbik eset. Hiszen az is lehetséges, hogy rohamosan lecsökken a kapcsolataid száma, mivel a legtöbben azonnal törlik azokat, akik kéretlen ajánlatokkal bombázzák őket.

Helyette inkább a személyes kapcsolaton alapuló együttműködésekben gondolkodj, építsd a személyes márkád és akkor mindenki megtalál, akinek szüksége van a tudásodra, szolgáltatásodra, termékedre. Természetesen ehhez több idő és energia szükséges, mint egy spamnek minősíthető tömeges egyenüzenet kiküldéséhez. De hidd el megéri!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása