Képhez a keret
Ma már senki sem vitatja, hogy a Linkedin fontos fontos közösségi hálózat. Mégis kevesen használják jól. Nézzük, hogy kerülheted el a leggyakoribb hibát!
Azt mindenki tudja, hogy egy jól megválasztott keret mennyit emelhet egy amúgy is nagyszerű kép minőségén. Ezt a funkciót tölti be a szakmai tapasztalataid összegzése a Linkedin profilodon. Mégis sokan kihagyják ezt a lehetőséget pedig a keretezésen túl mérhető eredménye is van. Ha a ’summary’részt kitöltöd nagyságrendekkel többen nézik meg a profilod.
Valójában ez a szekció igazából nem más, mint egy rövid szakmai bemutatkozás. Ez az a hely, ahol összegezheted a szakmai előzményeidet, vagy belefoglalhatsz olyan a karriered szempontjából lényeges dolgokat, amik a szakmai tapasztalatok részbe nem férnek be. Például, hogy kinek szól a szolgáltatásod, milyen a szakmai hozzáállásod.
A megírásakor jó kiindulópont, ha elsőként átgondolod: milyen problémára, hogyan és kinek kínálsz megoldást. Ha pedig a Linkedin használata a személyes márkaépítési stratégiád egyik eleme, akkor a következő kérdésekre is keresd meg a választ: (1) Miről emlékezzenek rád? - Mi az a legfontosabb dolog, amit szeretnél, hogy megjegyezzenek rólad? (2) Mi az ajánlatod? - Milyen problémára/élethelyzetre kínálsz megoldást? (3) Miért pont te? - Mi az, amiben jobb vagy, mint mások?
Ezek után már csak azt kell eldöntened, hogy milyen típusú összefoglalót írnál az-az hogyan kereteznéd a szakmai utadat. De, hogy ehhez is adjak némi kapaszkodót jöjjenek a műfaj legjellemzőbb típusai!
Centrumban a tapasztalat
Ez a típusú összefoglaló a konzervatívabb iparágakban vagy műszaki jellegű foglalkozások esetében a legjobb választás. Főbb elemei az aktuális illetve a korábbi releváns pozícióid és a – ha van – a szakterületeden belüli specializációd illetve készségeid. Az-az rövid összegzése a karrieríved legfontosabb állomásainak.
Fókuszban az eredmények
Ez a típusú összefoglaló, pontosan arra koncentrál, hogy milyen területen, milyen eredményre számíthat az, aki veled dolgozik. Példák és konkrétumok ismertetésével. – megháromszorozodott a bevétel, negyven százalékkal csökkentek a költségek, ilyen és ehhez hasonló fordulatok jellemzőek erre a típusú összefoglalóra.
Középpontban a személyiség
Ha a LinkedIn-t elsősorban a kapcsolatépítésre használnád számodra ez az ideális megoldás. Mivel ez a fajta összefoglaló inkább a ’puhább’készségekre összpontosít. Ez esetben célszerű egy olyan történettel indítanod, mely a kulcsfontosságú tulajdonságaidat mutatja meg.
Küldetéscentrikus
Tudom, hogy a küldetés szóról sokaknak a a céges oldalakra jellemző hablatyolás ugrik be, de még véletlenül sem erről van szó. megszokott fellengzős hablatyolásról van szó. A cél ez esetben az, hogy elmond mi az, amitől többet jelent a munkád, mint a napi teendők végeláthatatlan listája.
Hibrid
Ahogy a neve is mutatja, ez nem egy tiszta típus, hanem a személyes tulajdonságok és a tények ötvözöte. Ilyenkor az aktuális foglalkozásoddal érdemes indítanod, majd néhány jelentősebb eredményt említs és fűszerezd meg személyes jellemzőkkel vagy éppen egy történettel, mely bemutatja mi az a plusz, ami megkülönböztet a versenytársaidtól.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!