Kerüld el a csapdákat!
Az Instagram használata nem túl bonyolult, azonban van néhány csapda, amibe igen könnyen belesétálhatsz. Nézzük, milyen helyzeteket érdemes mindenképp elkerülni!
Egyre népszerűbb az Instagram, ezzel együtt egyre nehezebb kitűnni. A felhasználók számának növekedésével, fordított arányban csökken az organikus elérés is. Ez a helyzet pedig sokakat trükközésre csábít. Azonban, ezek a csalafintaságok visszaütnek, hiszen az Instagram algoritmusa nyakon csípi és bűnteti az elkövetőket. Hogy te még véletlenül se kerülj ebbe a helyzetbe, nézzük mire kell figyelned!
Csak óvatosan a hashtagekkel!
Azt mindenki tudja, aki már több mint egyszer járt az Instagramon, hogy a hashtagek mennyire fontosak ezen a felületen. Mint ahogy azt is, hogy ha jól választod meg ezeket, akkor növelheted a reakciók számát és ezáltal nagyobb lesz az elérésed is. Azonban arról már kevesebb szó esik, hogy a nem megfelelő hashtag használat nem éppen kívánatos eredményekhez vezethet.
Az első és legfontosabb, hogy még véletlenül se használj tiltólistás címkéket. Ezek használata ugyanis automatikusan hátrébb sorolja a posztodat, így kevesebben fogják látni. Itt ellenőrizheted, hogy vajon fekete listára került-e egy hashtag. De ugyanez történik akkor is, ha túl sokszor használsz egy hashtaget.
Emellett arról se feledkezz meg, hogy az Insta algoritmusa ugyan számos dolgot képes figyelembe venni, azonban az irónia nem ezek közé tartozik. Ezért fontos, hogy a posztjaidnál releváns hashtageket használj, vagyis a kép tartalma és a címkék összhangban legyenek.
Ne lépj be a tiltott zónába!
A közösségi platformok népszerűségével párhuzamosan a botok fejlesztése és használata is terjed. Ez alól az Instagram sem kivétel. Nem ritka jelenség, hogy valaki ezek használatával növeli a követői számát vagy/és oldja meg az aktivítás növelését. Bármennyire is csábít a lehetőség, ne élj vele! Az így vásárolt követői tábort és reakció-cunamit - akár napokig tartó - eltiltással is „jutalmazhatja”az algoritmus.
A képeid feliratozására, pontosabban a felirat és a fotón 'szabadon' maradó felület arányaira sem árt némi figyelmet fordítanod. Fontos, hogy a képre írt szöveged kevesebb, mint hetven százalékot foglaljon le a kép felületén. Hiszen ez is az elérés automatikus csökkenését vonja maga után.
A téridő hajlítást hagyd másra!
Az organikus elérést növelheti, ha egy népszerű helyszínt jelölsz meg egy posztban. Azonban ez ellenkezője is megtörténhet. Ha a megjelölt helyen nem jártál, az algoritmus érzékeli és külön értesítés nélkül korlátozza az elérést. Te pedig csak annyit veszel észre az egészből, hogy a reakciók száma elmarad a megszokottól.
Ezért is fontos, hogy valós helyszínt jelölj meg. Persze mindenkinek nemcsak jelene, hanem múltja és jövője is van. Így előfordulhat, hogy elkap a nosztalgia és egy olyan helyről posztolnál, ahol jártál vagy éppen nagyon készülsz egy utazásra és ezt megosztanád a világgal. Ilyenkor olyan hashtaget is használj, amiből ez kiderül. Például, ha tavaly nyári emlékről van szó #lastsummer, ha pedig a következő utadről akkor a #dreamdestination jó szolgálatot tehet neked.
Már az is sokat számít, ha a fenti három csapdát kikerülöd. Azonban, ha az Instagram profiloddal az énmárkád is erősítenéd, akkor ezeket a tippeket is érdemes elolvasnod.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!
Képek: innen.