10 stratégia az Instagramhoz
Tíz jó példa vagyis tíz remekül használható stratégia az Instagramról, a megszokottól, a különösig.
Történetek képekben, ezzel a két szóval foglalható össze az Instagram lényege. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogyan mondjuk el a történetünket. A jó minőségű képek és a megfelelő hashtagek használata még önmagában egyáltalán nem garantálja a követők növekvő számát vagy a márkád erősödését. Ha a képek mögül hiányzik a stratégia, csak egy pillanatra tudod megragadni a figyelmet - vagy még ennyi időre sem - és már görgetnek is tovább a nézelődők a következő fotóhoz. Ezért most hoztam néhány tanulmányozásra érdemes példát, tíz sikeres stratégiát, melyet érdemes alaposan tanulmányozni.
Tankönyvszerű jelenlét
Tippek, motiváló idézetek, képeken és persze videón. Pontosan úgy, mintha a ’hogyan építsük fel a követői táborunk’ című virtuális kézikönyvet lapozgatnánk. Ez Gary Vaynerchuk, a digitális marketing úttörőjének profilja. Ő az, aki már-már sztereotipikusan megtestesíti a közösségi médiára vonatkozó tanácsokat: legyél jelen több platformon, használj videókat és posztolj gyakran, természetesen a saját arcoddal. Gary kimaxolja ezt a stílust és valóban nyerő lehet ez a stratégia. Azonban azt se felejtsük el, hogy Vaynerchuk közösségi jelenlétét ma már egy egész csapat segíti.
Termék helyett életérzés!
Mutasd a termékeidet! – hangzik a közkeletű tanács, de mi van akkor, ha a terméked, szolgáltatásod vizuálisan nem túl izgalmas? Ez sokaknak, köztük a Leesa csapatának sem elméleti kérdés. Ugyanis ágymatracokat árulnak, aminél nem magától értetődő a rendkívüli látványvilág. Épp ezért nem is a matracokat állították a középpontba, hanem a hangulatot: jókedvű párok örülnek a reggelnek, ágyon ugráló viháncoló gyerekek és persze cuki háziállatok. Vitathatatlanul izgalmasabb, mint matracokat mutogatni. Ráadásul, ki ne szeretne vidáman ébredni?
A menőség nem elég!
A Tattly népszerűsége nem tekinthető ideiglenesnek, nem úgy, mint a tetovásálásaik. Bár az áltetoválásaik menőségi faktora igen magas, ez még önmagában nem lenne elég a több mint százezres követői tábor megtartásához. Ezért bohókás ötletekkel dobják fel a márka vizuális megjelenését. A legfontosabb tanulság, hogy még a mutatós termékeket is érdemes a bevett vizuális kliséktől elrugaszkodva bemutatni. Akár úgy, hogy ötleteket adunk a megszokottól eltérő alkalmazásra is.
Csomagold a megszokottba!
Szelfik, sport és fitnesz, illetve a kihagyhatatlan cukiság faktor egy kutya formájában – ezek a kellékek nem hiányozhatnak egy influenszer szerszámos ládájából. De ezek valóban csak a kellékek Doctor Mike esetében. Hiszen a jóképű – ténylegesen praktizáló – doki legfontosabb célja az egészségünkkel kapcsolatos közkeletű tévhitek eloszlatása. Emellett pedig a praxisának tesz sem rosszat, hogy bepillantást enged a hétköznapjaiba. A doki jó példája annak, hogy az aktuális trendeket hogyan lehet egy kevésbé szexi üzenet csomagolásához felhasználni.
Használd, amid van!
Jessica Walsh, a Sagmeister & Walsh kommunikációs ügynökség alapítója és kreatív vezetője. Igazi profi, de épp ezért is van helye a listán. Nem szelfizik, de még csak nem is kattintgat. Ő a szakmai képességeit hasznosítja a hétköznapjai bemutatásához. Vibráló (ön)irónia fegyvere, jól illusztrált sebezhetőség a képeken, miközben ízelítőt kapunk Walsh profizmusából és személyiségéből is.
Képes küldetés
Ahogy az előbbiekben említett Mike Doctor jól példázza hogyan csomagoljuk vonzó köntösbe az üzenetünket, addig a Sand Cloud csapata a küldetést helyezi a középpontba. Hiszen minden egyes eladott termék árának egytizedét az óceánok megóvására fordítják és pont ez a küldetés az, ami a márkaépítési stratégiájuk alapja is. Amellett, hogy a termékeiket is megmutatják, az óceánhoz fűződő élményeiket és érzelmeiket helyezik a középpontba. Ezen túlmenően pedig környezetvédelmi tippeket is rendszeresen megosztanak követőikkel.
Valami plussz
Cuki matricák, papíráruk, pólók és telefontokok. Ezt árulja a hirosimai design-duó - Hiroko Kuwada és Yuko Watatani -, azonban a profiljukon ebből nem túl sok mindent láthatunk. Ehelyett Nihongo Flashcards név alatt vezetik be az érdeklődőket a japán nyelv rejtelmeibe, természetesen némi kultúrtörténeti kitekintéssel. A szavak elsajátítását segítő kártyák pedig nemcsak a márkaépítést támogatják, hanem a termékeik eladását is, hiszen ugyanezek az illusztrációk megjelennek a tárgyaikon is.
A közös érdeklődés
Összehasonlító divattörténeti tanulmányok, ez is lehetne a profil elnevezése. De valószínűleg akkor senki sem kattintana. A Diet Prada ugyanis semmi mást nem csinál, mint divattörténeti ismereteit, elképesztő vizuális memóriájával kombinálva a divattörténet ismétlődéseire hívja fel a figyelmet, a ’nincs új a nap alatt’ szellemiségében. A divatőrült, egyediségre éhes közönség pedig nagyra értékeli ezt.
Nem a képen a lényeg
A Humans of New York insta profilja nélkülözi a hírességeket, mint ahogy az oldal mögött álló Brandon Stanson szelfijeit is. A képeken hétköznapi emberek portréi láthatjuk. Ráadásul nem önmagában a portrék az igazán fontosak, hanem az őket kísérő történetek, melyek apró epizódok a szereplők életéből. A hangsúly nem a képeken, nem a hashtageken, hanem a történeteken van.
Merj más lenni!
A tíz közül ez a legrendhagyóbb oldal. Nem túl jó minőségű fotókon, kézzel írt üzeneteket oszt meg Allyson Dinenn író, terapeuta. Pontosabban saját feljegyzéseit, gondolatait, érzéseit, cetliken. Ezekre pedig több mint 70 ezer követő kiváncsi. A siker titka pedig ez esetben a legnyilvánvalóbb: vállald magad, merj a szokásossal szembe menni! Hiszen ez az ami elengedhetetlen egy sikeres insta oldal kialakításához és egy erős (én)márkához.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!