5 dolog, aminek a honlapodon a helye
Egy honlapot összerakni nem túl bonyolult. Kivéve, ha a saját személyes oldaladról van szó. Nézzük, mi az-az öt dolog, ami feltétlenül szerepeljen és milyen hibákat érdemes elkerülni!
Ezer ötlet vagy éppen a teljes tanácstalanság. Ez az a két véglet ami a legtöbb problémát okozza egy személyes honlapkészítésekor. Mit tehetünk ilyenkor? A legegyszerűbben úgy oldható fel a helyzet - bármelyik eset is áll fenn -, ha az alapkérdések átrágása után, a legfontosabb információkra koncentrálunk. Nézzük, hogy mi az amit mindenképp érdemes megmutatnod, elmondanod magadról. És persze, milyen hibákat ne kövess el!
1. Mutatkozz be!
Teljesen mindegy, hogy személyes vagy céges honlapról van szó a bemutatkozás elkerülhetetlen. Fontos, hogy könnyen megtalálható legyen a téged bemutató oldal, ne kelljen hosszasan keresgélni. A bemutatkozásod ideális esetben legfeljebb két-három bekezdés hosszúságú és választ ad arra, hogy miért érdemes téged választani, veled dolgozni. Gyorsan és egyértelműen. Ne kelljen barkóbáznia vagy egy kisregényt végigolvasnia a látogatónak. Ha nem tudod hogyan kezdj a bemutatkozó szöveged megírásához itt találsz támpontokat.
Mire figyelj: Kisregény helyett, egyperces!
Ne egy kisregényt írj! A középiskolai tanulmányaidat és az összes eddigi foglalkozásodat nemitt kell részletezned. Ez a bemutatkozásod,nem a teljes szakmai önéletrajzod. Két jól megírt bekezdés többet ér, mint egy kétoldalas mininovella.
2. Legyen jó képed hozzá!
A jó persze nem egy tökéletesre retusált képet jelent, hanem egy megfelelő minőségű képet, ami jellemző rád. A problémák persze itt szoktak elkezdődni. Hiszen szokatlan érzés a kimerevített valónkkal szembesülni egy fotón. Ilyenkor hajlamosak vagyunk az apró tökéletlenségeinkre fókuszálni. Azonban, ha nem modellként dolgozol, akkor ezek nem számítanak. Hiszen a legfontosabb az, hogy a fotó alapján felismerhető legyél és megjelenítse a hangsúlyozni kívánt tulajdonságaidat.
Mire figyelj: Válasszon más!
Ha tényleg a megfelelő képet szeretnéd megtalálni, akkor bízd másra a fotó kiválasztását. Ugyanis a tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyenkor az ítélőképességünk cserben hagy bennünket.
3. Példálózz!
Vagyis a legjobb, szívednek legkedvesebb projektjeidet, munkáidat mutasd meg. Nem kell végtelen hosszú listába szedve az összes elvégzett munkádat szerepeltetni. Válogass bátran és a legnagyobb nyugalomban hagyd ki azokat is, melyeknek semmi köze a jelenlegi tevékenységhez, szolgáltatáshoz.
Mire figyelj: A mérték, érték
Az eddigi munkáid bemutatásánál semmiképp se a mindenség megmutatására törekedj, inkább csak egy aféle ízelítő legyen a referencia projektjeidből, mely felkelti a kíváncsiásgot.
4. Kapcsolódj!
A honlapod mellett valószínűleg van még néhány közösségi profilod is – LinkedIn, Twitter, Behance, stb. Ezeket ne felejtsd el a honlapodon is szerepeltetni, hiszen ez egy nagyszerű módja, hogy könnyen hozzáférhetővé tedd a rólad fellelhető információkat mások számára. Emellett pedig az elérhetőségeidről se feledkezz meg, hiszen végső soron azért készül a honlapod, hogy a potenciális ügyfeleid, megrendelőid kapcsolatba kerülhessenek veled.
Mire figyelj: Légy releváns!
A hobbi projektek linkelése adhat némi személyes ízt a honlapodhoz, de érdemes megfontolni, hogy például a Pinteresten összegyűjtött lakberendezési ötleteidnek valóban van-e helye a honlapodon.
5. Ajánlások, vélemények
Az ajánlások, vélemények nagyszerűek. Hozzájárulhatnak a hitelességedhez és olyan részleteket is bemutathatsz, melyek a te szádból nagyképű dicsekvésként hatnának. ‘A legjobb szakember, akivel valaha dolgoztam.’ vagy ‘a legfantasztikusabb szakértő’, az ilyen és ehhez hasonló vélemények jól hangzanak, de önmagukban nem feltétlenül járulnak hozzá a hitelességedhez. Jobb olyan véleményeket szerepeltetned a honlapodon, amiből az olvasó minél többet tud meg arról hogyan dolgozol. Épp ezért válogass és inkább konkrétumokat is tartalmazó véleményeket tegyél a kirakatba.
Mire figyelj: Csak engedéllyel!
Minden esetben kérj engedélyt a vélemény közlésére. Bármennyire is csodálatos visszajelzést kapsz, ha valaki nem engedélyezi a közlését, le kell mondanod a publikálásáról.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!