
Amikor Karen Morel nem sokkal kislánya születése után, visszatért régi hobbijához, a cukrászkodáshoz. Magára kötötte a kötényét, fejére csapta cukrászsapkáját és egyre több kekszet sütött. Nem is akármilyeneket, hanem gigantikus darabokat, a legkülönfélébb ízösszeállításban. Ekkor még nem is sejtette, hogy ezzel egyben egy sikeres üzleti vállalkozást és márkát is megalapozott. Adódik a kérdés, hogy az óriási kekszekből hogyan lett sikeres vállalkozás?
A meglepetés ereje
Az akár kisebb súlyzónak is beillő házi kekszek nemcsak a család tetszését nyerték el, hanem a helyi edzőterem és az Instagram közönsége is azonnal felfigyelt rá. Karen férje ugyanis profi testépítő bajnok, aki a napjai nagyobbik részét az edzőteremben tölti. Felesége kekszei pedig tökéletesen illeszkedtek a magas kalóriatartalmú étrendjébe. Így a gigantikus kekszek az edzőtársak figyelmét sem kerülték el. Juan jószívű emberként meg is kínálta őket. Mire feleszmélt edzőtársai már rákaptak az óriás kekszekre, alig várták Juan Morel szénhidrát napjait, amikor is követelték az „adagjukat”.
Ahogy azt mondani szokták: ha az élet citrommal kínál, készíts belőle limonádét. Ennek szellemében a Morel házaspár sem akarta kihagyni a kínálkozó lehetőséget. Hamarosan a testépítő versenyek után, a parkolóban a kocsijuk csomagtartójából árulták a kekszeket, műanyag zacskókba csomagolva. Egyébként ez a helyzet ihlette a cégük nevét is: My Cookie Dealer.
Az óriás kekszekre a testépítők mellett mások is rászoktak és egyre többen vágytak. A házaspár érezte, hogy változtatniuk kellene - a csomagtartót lecserélni valami másra. A legtöbben ilyenkor cukrászdában, egy üzlethelyiség megnyitásában gondolkoznak. Azonban, ez számukra nem volt járható út, mivel a családi életüket és Juan versenyeit – ami sok utazással jár – nem akarták beáldozni az új üzlet kedvéért.
Végül, az online-kereskedés és házhozszállítás mellett döntöttek. Ebben önmagában még nincs semmi különös. Azonban az már annál inkább az, hogy a webshop az idő nagyobbik részében zárva tart. A kekszeket ugyanis csak hetente csak kétszer, általában szerdán és szombaton lehet megvásárolni, az üzlet nyitvatartási rendjéről a vásárlók az Instagramról értesülhetnek. A szünnapokon nem posztolnak, az oldalon kizárólag a rendelési időpontokat és az éppen rendelhető ízeket teszik közzé.
A siker kulcsa
Mindez talán őrültségnek hangzik, de nem az, ugyanis ha éppen kinyitnak, akkor 15 percen belül kifogynak a készleteikből és egy tipikus rendelési napon 3000 megrendelést teljesítenek. A Morel házaspár példája tökéletesen mutatja, hogy a siker nem feltétlenül a megszokott és bevett szabályok követésén múlik. De van itt néhány konkrétabb tanulság is, melyet érdemes figyelembe venned a személyes márkád építése során.
Légy tisztában a prioritásaiddal! - Tudatosan alakítsd ki, hogyan, milyen keretek között dolgozol, és ne hagyd, hogy a megszokások határozzák meg a stratégiád. Mint ahogy azt a sorok közül is talán kiolvastad a Morell házaspár üzleti gondolkozását erősen befolyásolta családcentrikus gondolkodásuk, életrajzi helyzetük, hiszen ezért döntöttek az online megoldás és a szakaszos nyitvatartás mellett.
Merj különbözni! - Ez nem jelentheti pusztán azt, hogy a logód színe eltér a versenytársakétól. Kell, hogy legyen valami váratlan, irracionális, akár kicsit őrült elem – mint Morelék kézisúlyzó méretű óriási kekszei. Nem feltétlenül kell sosem látott újdonság kitalálnod, elég, ha új képzettársításokat keresel, ami eltér a szokványostól.
Térj el a megszokottól! - Az egyediség több apró mozzanatban megmutatkozhat. Például abban is, hogy nem egy az egyben és nem feltétlenül követed a kialakult iparági szokásokat, normákat. Ismerd meg ezeket, de ne félj eltérni ezektől.
Tudd, hogy mit nem akarsz! - A Morel házaspár története azt is megmutatja, hogy, hogy nem kell mindenkinek megfelelni – csak a megfelelő embereknek. Ezért nemcsak azt érdemes meghatároznod, hogy kivel szeretnél kapcsolatba lépni, mi a célod, mit teszel és hogyan, hanem azt is, mi az, amit biztosan NEM.
Ne hagyd, hogy az online tér beszippantson! - Bár a My Cookie Dealer egy online vállalkozás, a Morel házaspár sosem hagyta figyelmen kívül a személyes kapcsolatokat. A márkaépítés nem pusztán a digitális jelenlétről szól – az offline világban való aktív részvétel éppoly fontos. Az online felületeid ne vegyék át az irányítást a szakmai életed felett, mert akkor épp a hitelességed veszik el.
Az üzleti és személyes márkaépítésben egyaránt az a legfontosabb, hogy a saját szabályaid szerint alakítsd ki a stratégiád. Legyél önazonos, merj különbözni, és ne feledkezz meg a személyes kapcsolatokról sem!
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez.Klikk ide!