5 trend, amire érdemes figyelned

Az év eleje jó alkalom az énmárkastratégiád megalapozására. Nézzük mire érdemes figyelned idén!

szeme_lyes_ma_rka_6.png

„Karrierünk projektek gyűjteményévé vált, melynek alakítása közben új készségeket tanulunk, új ismeretekhez férünk hozzá, új képességeket sajátítunk el, még több emberrel kerülünk kapcsolatba, ezért folyamatosan építenünk kell magunkat márkaként.” - írta Tom Peters – a personal branding kifejezés megalkotója - programadó írásában mintegy 25 évvel ezelőtt. Peters üzenete pedig semmit sem veszített érvényességéből. Sőt, aktuálisabb, mint valaha! Épp ezért nézzük, milyen trendeket érdemes figyelembe venned idén a személyes márkád építésekor!

1. Egyre nagyobb a zaj

A minőség és a fókusz mindig is kulcsfontosságú volt a személyes márkaépítésben. Hiszen az énmárkád építése nem valamiféle népszerűségi verseny megnyeréséről szól, a sikert nem a követőid számában mérik. A cél az, hogy azok az emberek ismerjék meg a tudásodat és az értékeidet, akik a szakmai érvényesülésedet támogathatják. Nem az önmagért való hírnév megszerzése, hanem a szelektív hírnév kialakítása a cél, ahol az ismertség és az elismertség kéz a kézben jár. 

Manapság, amikor ömlik ránk a tartalom, az őrületes zajban a minőség és a következetesség még inkább felértékelődik. Ezért a tartalomgyártás helyett, a gondolataid, a saját egyedi meglátásaid átadására érdemes fókuszálnod. Tehát, tartalomkészítés helyett, adj értéket és tudást! Ez, egyben azt is jelenti, hogy a mennyiség helyett, inkább következetes rendszerességre kerüljön a hangsúly.

2. A személyes jelenlét felértékelődik

Ahogy a virtuális/hibrid munka egyre elterjedtebbé vált, ezzel párhuzamosan a személyes találkozások jelentősége is megnövekedett. Régebben természetesnek vettük, hogy bemegyünk a munkahelyünkre és alulértékeltük a személyes találkozások jelentőségét. Pedig ezek kritikus szerepet játszanak a kapcsolatok építésében és ápolásában, illetve szakmai kiteljesedésünkben is.

Bár az online platformok szerepe vitathatatlan a személyes márka építésében, azonban a hagyományosabb, a személyes jelenléttel járó eszközök alkalmazása jelentősebbé válik. Ezért is célszerű mixelni az online és klasszikus eszközöket, illetve már az eszközök megválasztásakor stratégiában gondolkozni. Az egyik legfontosabb kiválasztási szempont, hogy hol és milyen eszközökkel tudsz a leghatékonyabban kapcsolatot és elköteleződést kialakítani, milyen kommunikációs helyzetekben érzed igazán elemedben magad. 

3. Spontán visszajelzések csökkenése

Személyes és szakmai tulajdonságaink ismerete nélkül nem lehet hiteles énmárkát építeni. Tehát némi önismeret alapvető, ha az énmárkád formálásáról van szó. A probléma csak az, hogy míg bizonyos vonásainkat képesek vagyunk feltérképezni, addig vannak olyan tulajdonságaink is, amiket nem feltétlenül vagyunk képesek megfelelően megítélni. Ezért elengedhetetlen mások rólunk alkotott véleményének megismerése.

Az elmúlt néhány év hozadéka éppen az, hogy az online, illetve, hibrid megbeszélések és tárgyalások miatt, az informális, spontán visszajelzések gyakorisága csökkent. A monitoron keresztül csak mérsékelten érzékelhetjük mások spontán reakcióit. Emellett, meglehetősen furcsa lenne felhívni valakit egy megbeszélés után, hogy "Szia, szép munka volt".  Emiatt proaktívvá kell válnunk, hogy megszerezhessük a fejlődésünkhöz és a hatékony személyes márkaépítéshez szükséges visszajelzéseket. 

4. A kapcsolatépítés nehezebbé vált

Nehezebb kapcsolatokat építeni, amikor a legtöbb interakciónk Zoomon, Slacken és az e-mailen keresztül történik. Az online/hibrid munkakörnyezet nem teszi kevésbé fontossá a kapcsolatokat, csak nehezebbé teszi azok fenntartását. Pedig a kapcsolatok fontosabbak, mint valaha. Különösen akkor, ha személyes márkát építesz.

Sokan tartanak a kapcsolatépítéstől, pedig ez valójában nem más, mint virtuális vagy valós találkozások sora, ahol az egyenrangú felek információkat, tapasztalatokat és tudást cserélnek. Ehhez elengedhetetlen az őszinte érdeklődés, a jó kérdések és a tényleges figyelem. Az említett hármason nyugvó stratégia a kapcsolataid - és a személyes márkád - építésekor is beválik.

5. Határok elmosódása

Gyanítom, hogy egyre több személyes poszttal találkoztál az elmúlt időszakban, akár a szakmai kapcsolatok építését szolgáló felületeken, mint amilyen például a LinkedIn is. Ezekben a posztokban szívmelengető történeteket osztanak meg magukról, másokról, a gyerekeikről, az utazásaikról vagy egy súlyos betegséggel vívott küzdelmükről. Ez részben azért alakult így, mivel a munka és a magánélet között eddig húzódó határvonal szinte teljesen eltűnt. Ezért magunknak kell kijelölni ezeket a határvonalakat.

A személyesség, a személyes történetek megosztása rendkívül fontos a mindennapokban éppúgy, mint a személyes márkád építése során. Azonban megfontolandó, hogy mikor, hol és hogyan teszed ezt. Személyiségünk ezerarcú, nem szükséges minden pillanatban a maga teljességében megosztani. Nem feltétlenük kell életünk minden intim részletét kiteregetnünk. Fontos megtalálni ebben is az egyensúlyt. Ha megtalálod, egyszerre leszel önazonos, professzionális és hiteles.

Ha tetszett a poszt csatlakozz a Personal branding közösséghez a Facebookon  vagy az Instagramon!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása