Ne küldd szabadságra az énmárkád!
Az énmárkádnak nem feltétlenül kell szabadságra mennie veled, az ünnepek alatt is építheted. Ráadásul mindössze tíz percedbe kerül.
Felszabadító érzés a szabadság előtti utolsó munkanapon a 'házon kívül vagyok' üzenet beállítása. A másik félnek pedig rendkívül frusztráló, hiszen éppen el akart intézni valamit és erre esélye sincs. A helyzetet pedig tovább fokozza, ha hivataloskodó, robotikus üzenetet kap válaszul. Azonban az unalmas sablon üzenetek helyett választhatsz valami egyedibbet is. Ezzel nemcsak a másik fél frusztrációját csökkented, hanem a személyes márkádat is építheted.
Akár 100%-ban professzionális, akár szórakoztató és laza akarsz lenni, íme néhány ötlet insprirációként!
Az üzeneted felturbózhatod, ha az alapvető információkon túl valami plusz tartalmat is beleteszel. Beillesztheted a honlapod címét, a 'gyakori kérdések' aloldalad, vagy linkelheted a legnépszerűbb cikkeidet. Mint ahogy a személyesebb hangvétel is lehet az a bizonyos pici plusz. Jól példázza ezt Josh Kopelman, a First Round Capital társalapítójának üzenete. Kopelman ráadásként még egy külön email címet is létrehozott a valóban halaszthatatlan üzenetek számára.
Ha a személyes stílusodhoz és az ügyfélkörödhöz is passzol, akkor nem is feltétlenül kell írnod. Elég, ha néhány emotikonnal szemlélteted a tudnivalókat vagy éppen giffel dobod fel az üzeneted.
Ha pedig a gifek nem passzolnak hozzád, egy klassz infografika is remek megoldás lehet a sablonos hivataloskodó üzenet helyett (vagy éppen mellett).
Ha végképp kifogytál a kreatív ötletekből és alapvetően angol nyelven levelezel, akkor a Hubspot üzenetgenerátorát is használhatod.
Az üzeneted ezerféleképpen fűszerezheted, a lényeg mégis az: hagyd a sablonokat másra! Törekedj arra, hogy valami egyedit és személyeset is becsempéssz az automatikus házon kívül válaszüzeneteidbe. Hidd el nem fogod megbánni!