Hogyan sződd a kapcsolati hálód?

Három szokatlan, de bevált stratégia, mellyel elmélyítheted és gyarapíthatod a kapcsolataidat.

networking_nagy.png

Sohasem volt annyira könnyű a kapcsolatépítés, mint napjainkban. Se szeri, se száma a kapcsolatépítő eseményeknek és konferenciáknak. A probléma csak az, hogy ezek a hagyományos kapcsolatépítő események a legtöbb esetben csalódást okoznak. Ugyanis, ezekben a helyzetekben mindenki a saját céljaira fókuszál például, egy új ügyfél megszerzésére, a vállalkozása vagy saját ismertségének növelésére.

Miközben akkor lesznek valóban működő kapcsolataink, ha a networkinget úgy értelmezzük, mint virtuális vagy valós találkozások sorát, ahol az egyenrangú felek tapasztalatot, tudást cserélnek valamilyen értéket adnak egymásnak. Épp ezért jobban járunk, ha a hagyományos kapcsolatépítő rendezvények látogatása mellett vagy helyett, inkább a meglévő kapcsolataink ápolására koncentrálunk. Íme három kedvenc stratégiám, melyet introvertáltaknak különösen ajánlok:

Csináld magad!

A saját összejövetel szervezése az egyik legkiválóbb módja annak, hogy elmélyítsd kapcsolataidat és emellett új ismeretségeket is szerezz. Az összejövetel lehet alkalomszerű vagy rendszeres, online vagy személyes, bensőséges vagy nagyobb létszámú, szakmai témájú vagy éppen szórakoztató. A lényeg az, hogy a saját habitusod szerint alakítsd ki a kereteket és a közös érdeklődésre építs.

Ha pedig nem pusztán a meglévő ismeretségeidet szeretnéd elmélyíteni, akkor kérd meg a meghívottakat: hozzanak magukkal még valakit, akiről úgy gondolják élvezni fogja az eseményt. Így nemcsak te, hanem ismerőseid is érdekes új emberekkel találkozhatnak, és osztozhatnak az élményben azzal, akit meghívtak. Mindezt neked köszönhetően.

Randizz duplán!

A dupla randevú - a szakmai kapcsolatépítés értelmében - olyan, mint a fenti események egyike, csak kisebb léptékben. Ha legközelebb például, négy jegyed van egy rendezvényre, hívd meg egy jelenlegi ügyfeledet vagy üzleti partneredet. Jelezd neki, hogy a meghívás két főre szól, vagyis hozzon magával valakit, akiről úgy gondolja, találkoznod kellene vele, és te is tegyél ugyanígy.

Ez kölcsönösen előnyös mindkettőtök számára, hiszen lehetőséget teremt arra, hogy kapcsolatba kerüljetek egy ideális leendő ügyféllel, akivel egyébként valószínűleg egyikőtök sem találkozott volna. Gondolj csak bele! Veszteni valód nincs, a legrosszabb esetben elmélyíted a meglévő kapcsolatodat.

Ébreszd fel alvó kapcsolataidat!

Gyanítom, most azon tanakodsz, hogy mik is azok az ‘alvó’ kapcsolatok. Ezek azok az emberek, akikkel valaha kapcsolatban álltunk, de talán már évek óta nem beszéltünk velük: gyerekkori barátok, egykori iskolatársak vagy munkatársak, hogy csak néhányat említsek. A teljesen idegenekkel ellentétben, ezekkel az emberekkel könnyebb kapcsolatot teremteni a közös múlt miatt, de emellett, más előnnyel is jár: jobb megoldásokhoz, új információkhoz, értékesebb segítséghez juthatunk általuk.

A kutatások arra is rávilágítanak, hogy az újrakapcsolódás nemcsak hasznos, hanem örömteli is. Ha pedig igazán biztosra mennél, akkor még az előtt felébreszted szunnyadó kapcsolataidat mielőtt ténylegesen szükséged lenne rájuk. A közösségi oldalak egyik legnagyobb előnye, hogy segítségükkel igazán könnyű rátalálni elveszettnek hitt kapcsolatainkra. A lehetőség adott, a többi már csak rajtad múlik.

Ha tetszett a poszt csatlakozz a Personal branding közösséghez a Facebookon  vagy az Instagramon!

Photo by Marjan Blan | @marjanblan on Unsplash  

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása