5 dolog, ami elengedhetetlen az énmárkád építéséhez

Bár az énmárka kifejezésben az „én” áll elől, azonban közel sem öncélú magamutogatást jelent.

e_nma_rka_8.png

Sokan vélekednek úgy, hogy az énmárkaépítés egyenlő a közösségi oldalakon való jelenléttel. De ez igen távol áll a valóságtól. E tévedés oka, hogy sokan összekeverik a marketinget és a márkaépítést pedig a kettő nem ugyanaz. „A marketing az ahogy randira hívsz valakit, a márkaépítés pedig az, ami miatt igent mond erre.” – ahogy egy ügyfelem frappánsan megfogalmazta e két fogalom különbségeit.

Tehát, gyakorlattá fordítva: az énmárkád arról szól, hogy ki vagy, milyen valós értékeket képviselsz és mit kínálsz mások számára. Az online platformok és más eszközök – például a Linkedin, Clubhouse, podcastok, blogok – pedig azok, amelyekkel növelheted a láthatóságod. De, ha a személyes márkaépítés nem a közösségi médiáról vagy az általad létrehozott tartalom típusáról szól, akkor miről szól és mire van szükséged ahhoz, hogy erős énmárkát építs?

1. Tudás és teljesítmény

Legyél valamiben kiváló és látszódj is annak! Sajnos gyakran előfordul, hogy a mondat első fele feledésbe merül, ezért sokan a látszatra koncentrálnak. Pedig erős énmárkát nem lehet szakmai tudás és teljesítmény nélkül építeni. Ugyanis, akkor lesz erős énmárkád, ha hiteles, vagyis valóban téged, valós képességeidet és tényleges tudásodat mutatja meg. Ráadásul, a színlelésért igen komoly árat fizethetsz és még csak nem is lebukás a legnagyobb tét.

2. Rajtad túl mutató cél

Ahogy mondani szokták a ’cél szentesíti az eszközt’ és ez jelen esetben a lehető legpozitívabban értendő.  Ezért, amikor a személyes márkád építésébe kezdesz, fel kell tenned magadnak a kérdést, miért van szükséged erre: Megosztanád a tudásod? Másokat szeretnél inspirálni vagy támogatni? Tömören fogalmazva: mi a miérted?  Ha a válasz az, hogy pusztán hírnévre vágysz vagy több terméket adnál el a lehető leghamarabb, akkor nem feltétlenül az énmárkaépítés az optimális megoldás számodra.

3. A történeted

 „A márka egy történet…első a történet, második a márka”, ahogy azt Tom Peters a personal branding atyja megfogalmazta.  Manapság már mindenki tisztában van azzal, hogy a hatékony kommunikáció kulcsa a történetmesélés, de most nem erről, hanem a márka alaptörténetéről van szó. A legtöbb márkatörténet alapja valamilyen probléma megoldása vagy valamiféle nehézséggel való megküzdés, jól példázza ezt a Vera Wang márka sztorija. Tehát, a kérdés az: mi a te történeted?

4. Egyediség

Általában könnyebb meglátni mások egyediségét és értékét, mint a sajátunkat. Amit csinálunk, az általában nem egyedi. Az, hogy miért tesszük, általában szintén nem egyedi. Ami egyedi, az a kettő együttes kombinációja. A szakértelem, a küldetés és az egyedi pozícionálás, ezek az erős személyes márka összetevői. Ez az, amit fel kell fedezned és egy csomagba rendezned, mielőtt akcióba lendülnél és bármilyen tartalmat létrehoznál.

5. Némi bátorság

Összefoglalva az eddigieket, az énmárka építése a személyes erősségek, értékek meghatározásáról és megjelenítéséről, valamint másokra gyakorolt hatásának tudatosításáról, saját történetünk megmutatásáról szól. Elsősorban kitartó és következetes munka, megfontolt építkezés, amelyhez némi bátorság sem árt. Ahogy Brené Brown megfogalmazta: “a bátorság nem a kritikával szembeni immunitást jelenti, hanem hogy el merjük mesélni a történetünket.”

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása