Ismerkedj okosan!

Első benyomás csak egyszer van, de erről mintha megfeledkeznénk az online térben. Nézzük milyen hibákat érdemes elkerülnöd, ha online építenéd a kapcsolataidat! 

e_nma_rka_1.png

Első benyomás csak egyszer van, ennek tudatában csak ritkán hagyjuk figyelmen kívül az udvariasság alapvető szabályait, amikor személyes bemutatkozásra kerül sor. Azonban, az online térben a kelleténél gyakrabban előfordul, hogy ezek az alapvetések valahogy a feledés homályába vesznek. Nézzük, a legtipikusabb hibákat, amelyeket mindenképp érdemes elkerülnöd!

Ne szórólapozz!

Biztos neked is megvan az a kellemetlen érzés, amikor kinyitod a postaládád, majd a tartalma a padlón landol és a postaládakulccsal a kezedben próbálod összeszedegetni és a szórólapok közül kiválogatni a számodra fontos küldeményeket. A címzettet hasonló érzések kerítik hatalmába, amikor ismeretlenül és kéretlenül ajánlgatod a szolgáltatásod vagy a termékedet. Ha az énmárkád építed fontos, hogy maradandó benyomást tegyél, azonban feltételezem, hogy nem a szórólapos emberként szeretnél megmaradni mások emlékezetében.

Nevezd a nevén!

A név eltévesztése - József helyett János - vagy egyetlen személynek, többes számban leírt megszólítás az egyik leggyakoribb hiba és így bosszankodás forrása a másik oldalon. Egy személyes bemutatkozásnál a névtévesztés a bocsánatos bűnök közé tartozik. Azonban, egy üzenet elküldése előtt van mód ellenőrizni a címzett nevét, ezért sokkal kevésbé elnézőek az emberek az ilyen bakikat illetően.

A mérték érték!

Rögtön bemutatkozásképp - vagy éppen egyetlen ötperces találkozás után - egyáltalán nem szerencsés olyan szívességet kérni, ami a másik fél idejét túlságosan igénybe veszi. Persze, ezt nem könnyű eltalálni: van, akinél 10 percnél húzódik ez a határ és olyan is, aki akár fél órát is szívesen áldoz egy ismeretlen ember problémájára. Épp ezért, ilyenkor érdemes átgondolni, te mennyi időt szánnál egy idegen alak ügyes-bajos helyzetének a megoldására egy igen sűrű időszakodban. 

Ne légy szószátyár!

Cirkalmas körmondatok, körülményes frázisok, hosszú bekezdések. Csak éppen az homályos, mi is a kérés, mit is akar a másik fél. Ahogy egy barátom szokta mondani: törekedj arra, hogy a másiknak ne kelljen barkóbáznia! Ezt természetesen nem csak a kérésed megfogalmazásakor, hanem a téged bemutató néhány mondat esetében is tanácsos szem előtt tartanod. Emellett, az is igaz, hogy egy jól strukturált, könnyen olvasható és tömör üzenetre nagyobb eséllyel kapsz választ.

Ne kérj megosztást!

A megosztásra vonatkozó direkt kérés kényelmetlen helyzetbe hozza a másikat: mondhat nemet és ezért nagyképűnek tűnhet, vagy megosztja a tartalmad, némi keserű szájízzel. Természetesen ez alól kivétel, ha szuper a tartalmad. De hidd el jobban jársz, ha ennek eldöntését inkább a címzettre bízod. A lényeg: célravezetőbb, ha a kérést kihagyod és helyette inkább néhány kedves mondat kíséretében a másik figyelmébe ajánlod a tartalmad. Ez esetben, lelkesebben fogja megosztani a tartalmad, ha értékesnek találja, hiszen így belső motivációból teszi ezt.

Ne légy rugalmatlan!

Bármit is szeretnél kérni – például előadást, cikket vagy tanácsot – ne szabj túl rövid határidőt. A legtöbb embernek legalább két hétre be van táblázva a naptára. Nem várhatod el, hogy felborítsa a kedvedért a programját, hiszen teljesen ismeretlenül kérsz szívességet. A személyes találkozó kérése helyett pedig barátságosabb lehetőség az, ha megkérdezed hajlandó-e egy személyes találkozóra, vagy van-e számára komfortosabb módja a kommunikációnak.

 Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása