Soha ne írj két oldalnál többet!

Hogyan írj jobban? David Ogilvy - a reklámszakma ikonikus alakjának - örökzöld tanácsai a jobb szövegekért. 

iras.jpg

David Ogilvy, minden idők egyik legzseniálisabb reklámszakembere. A zseniális jelző esetében nem túlzás, hiszen közel öt évtizedes pályafutása alatt átformálta az amerikai és ezen keresztül a nemzetközi reklámszakma arculatát is. Emellett, könyvei manapság sem csak porfogóként foglalják a helyet a könyvespolcokon, hanem sűrűn forgatják őket a reklámszakemberek és a reklám iránt érdeklődő laikusok egyaránt. 

Az ész ... önmagában nem elég, szükség van mellette szellemi tisztességre is.

David Ogilvy

A felesleges szószátyárkodást kerülő skótnak, azonban nemcsak a reklámokról és reklámírásról, hanem a mindennapi kommunikációs helyzetekről is karakteres véleménye volt. Ha pedig valami felbosszantotta, akkor csapkodás helyett inkább tollat ragadott. Gyanítom, hogy az alábbi lista is, részben a frusztrációja levezetését szolgálta. A „Hogyan írj?” című a cég munkatársainak szánt feljegyzés lassan negyven éve készült, azonban Ogilvy tanácsait manapság is érdemes megfontolnunk. 

david-ogilvy.jpg

"Minél jobban írsz, annál magasabbra jutsz az Ogilvy & Mathernél. Azok az emberek, akik jól gondolkoznak, jól is írnak. Zavarosan gondolkodó emberek zavaros feljegyzéseket, zavaros leveleket írnak és zavarosan beszélnek.  

A jó íráskészség nem természetes adottság. A jól írást meg kell tanulni. Tíz tanács:

  1. Olvasd el Roman és Raphaelson könyvét. Háromszor.
  2. Úgy írj, ahogy beszélsz. Természetesen.
  3. Használj rövid szavakat, rövid mondatokat és rövid bekezdéseket.
  4. Soha ne használj olyan kifejezéseket, mint rekoncepcionálás, attitűdileg, véleményileg. Ezek csak az ostobaságod mutatják.
  5. Bármi is a téma, soha ne írj két oldalnál többet.
  6. Ellenőrizd az idézeteket.
  7. Soha ne küldj el egy levelet vagy egy feljegyzést aznap, amikor megírtad. Másnap reggel olvasd fel hangosan, ha szükséges szerkeszd.
  8. Ha valami fontos (iromány), nézesd át egy kollégáddal.
  9. Mielőtt elküldenél egy levelet vagy egy feljegyzést, győződj meg arról, hogy a címzett számára is kristálytiszta, hogy mit akarsz tőle. 
  10. Ha valakit cselekvésre szeretnél bírni, ne írj. Menj, és mondd el neki személyesen, amit akarsz."

 Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása