Egy kép többet mond ezer szónál

De vajon hogyan választhatjuk ki azt a profilképet, amely helyettesíti azt a bizonyos ezer szót és valóban kedvezően mutat meg bennünket?

arcok.png

A profilképed egy apró, de fontos eszköze a személyes márkád építésének. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen kép szerepel a neved mellett. Nézzük, mire érdemes figyelned, hogy valóban a számodra kedvező benyomás alakuljon ki a másik félben!

Mosolyogj!

Egy másodperc töredéke alatt képesek vagyunk véleményt alkotni és bizonyos vélekedéseket kialakítani valakiről a fotója alapján. Ugyanis, mindössze 40 milliszekundum szükséges számunkra annak eldöntéséhez, hogy a képen szereplő személy vajon mennyire megközelíthető, jószándékú, illetve mennyire vonzó számunkra.

A University of York pszichológusai úgy találták, a mosoly mind a három dimenzióban szerepet játszik. Tehát, ha jó benyomást akarunk kelteni a mosoly a fotók esetében is nélkülözhetetlen. De milyen egyéb szempontokat kívánatos figyelembe venni, hogy az énmárkádat is építse az arcképed?

Mutasd az arcod!

A profilképed téged, vagyis az arcodat ábrázolja. Az emberi arcok különösen erőteljes képi jelzést jelentenek az agyunk számára, már a fejlődésünk korai szakaszától kezdve. Teljesen rendben van, hogy vannak hobbijaid vagy erőteljesen kötődsz a kutyádhoz, a macskádhoz vagy éppen a kocsidhoz, de őket inkább a profilképed helyett, inkább valahol máshol – például a borítóképeden - mutasd meg.

Bár egy napszemüveges képek a kúlsági skálán általában jól szerepelnek, de ha szimpatikusnak, kompetensnek vagy épp megbízhatónak szeretnéd láttatni magad, akkor olyan fotót válassz, amin a szemed is látható. Ugyanis, a szemed eltakarása befolyásolja a megítélésedet - és nem a szó jó értelemében. A lényeg: a szemedet ne takarja ki a hajad és ne rejtsd el napszemüveg vagy síszemüveg mögé se.

Legyél felismerhető!

Hasonlíts magadra, legyen a jelenlegi énedre jellemző a profilképed. Ez alapvető szempontnak tűnik, de sokan figyelmen kívül hagyják. Manapság egy első üzleti találkozó előtt majdnem mindenki rákeres a másik félre. Így, már a személyes találkozó előtt kialakul valamilyen benyomás benne a fotód alapján. Ha a későbbi tapasztalatai ettől teljen eltérőek az nem feltétlenül bizalomépítő mozzanat.

Ezért is érdemes rendszeresen cserélni a fotódat, hiszen nem a tíz évvel ezelőtti éned fog megjelenni egy találkozón. Emellett, pedig arra sem árt némi figyelmet fordítani, hogy az öltözéked olyan legyen, amit általában viselni szoktál szakmai helyzetekben. Ha nem vagy az az öltönyös figura, vagy kiskosztümös nő, akkor a profilképeden se ezeket viseld. Azt talán már mondanom se kellene, hogy a retust és a filtereket sem kívánatos túltolni.

Adj hozzá valami pluszt!

A profilkép arra is lehetőséget ad hogy megmutass valamit a személyiségedből, a hangsúlyozni kívánt tulajdonságaidat - például kedvelhetőség, közvetlenség, vidámság vagy komolyság, stb. De az énmárkád más elemeit is használhatod, például ha van logód, maga a logó vagy ennek a színe megjelenhet a háttérben vagy akár valamilyen kiegészítőn.

Az is jó megoldás, ha olyan hely látszik a háttérben, aminek valami köze van a szakmai tevékenységedhez vagy az énmárkádon keresztül is képviselt értékekhez. Például, a szabadtéri helyszín kiváló választás lehet, ha környezettudatos vállalkozásod van. Ráadásul, a külső helyszínen általában szebbek és természetesebbek a fények is, ezért kisebb az esély arra, hogy steril, művi legyen a végeredmény.

Válasszon más!

Végül, de nem utolsó sorban: a profilképed kiválasztását bízd inkább valaki másra. A kutatások szerint ebben a feladatban senki sem teljesít túlzottan fényesen, mivel nem a megfelelő szempontokra összpontosítunk. Ahogy White is írja a témát boncolgató kutatásában:az emberek a vonzó megjelenést fontosabb szempontnak tekintik más tulajdonságoknál, mint például a megbízhatóság vagy a megközelíthetőség, akkor is, ha ezek a tulajdonságok az adott helyzetben potenciális előnyökkel járhatnak.” 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Kép: innen

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása