Márkaépítés felsőfokon

Példaértékű esetek az Instagramról, amelyeknél a felsőfok nemcsak minőséget jelent, hanem szó szerint is értendő.

szeme_lyes_ma_rka_2.png

Történetek képekben, ezzel a két szóval foglalható össze az Instagram lényege, amely vitathatatlanul jelentős közösségi oldalnak számít a maga 1 milliárd felhasználójával. Azonban, egyáltalán nem mindegy, hogyan mondjuk el a történetünket. A jó minőségű képek és a megfelelő hashtagek használata azonban, még önmagában egyáltalán nem garantálja a követők növekvő számát vagy a márkád erősödését.

Ha a képek mögül hiányzik a stratégia, csak egy pillanatra tudod megragadni a figyelmet, már görgetnek is tovább a nézelődők a következő fotóhoz. Ezért most hoztam néhány tanulmányozásra méltó esetet, melyek különlegessége nemcsak abban rejlik, hogy kimaxolják az Instagram lehetőségeit. A mai példák azért is rendhagyóak, mert nem az influenszerek háza táján nézzünk körül, hanem egyetemi túrára indulunk.

Ahogy mondani szokták “ha a hegy nem megy Mohamedhez, Mohamed megy a hegyhez”, e mondás bölcsességét a világ számos felsőoktatási intézménye felismerte. Hiszen az Instagramon közel 300 millió képviselője van jelen a számukra fontos 18-24 év közötti korosztályból, akikért a világ több mint 25000 oktatási intézménye versenyez. Nézzük, hogyan oldják meg ezt a feladatot és persze azt, hogy mit tanulhatunk tőlük!

Túránk első állomása a világ egyik legrangosabb és egyben egyik legrégebbi egyeteme, az 1096-ban alapított University of Oxford. Akik ezzel együtt is felismerték, hogy az egyetemi rangsorban elért impozáns eredmény mellett is, fontos az érzelmi elkötelezettség növelése és a saját történetük megismertetése a világgal. Az Instagramon is ennek szellemében kommunikálnak, a középpontban a történelmi múlt kézzel fogható és szimbolikus lenyomatai mellett az egyetemi tradiciók is jelentős hangsúlyt kapnak.

Kézenfekvő a második állomás, hiszen mi más lehetne, mint az Oxfordi Egyetemhez hasonló eredményekkel büszkélkedő Cambridge-i Egyetem. Bár a két egyetem számos közös hagyományon osztozik, egészséges rivalizáció jellemzi őket. Ennek szellemében a Cambridge-i Egyetem modern vizuális köntösben mutatja be múltját ezzel is megkülönböztetve magát örök riválisától. Profiljukon gondosan szerkesztett és utómunkázott képekkel mutatják be az egyetem környékét és épületeit. Intenzív színek és sajátos, hétköznapinak semmiképp sem tekinthető perspektíva jellemzi a képeiket.

A University of Sheffield az előző két intézménnyel szemben inkább a modernitást helyezi a középpontba. Számos fotójukon a perspektíva váltással, szögekkel és vonalakkal is játszanak. Emellett az Instagram közönségének cukiság-igényét sem hagyják figyelmen kívül, ezért rendszeresen posztolnak Winnieről, az egyetem – hús-vér - kabalakutyájáról is. A cukiságfaktort olyan komolyan veszik, hogy Halloween tiszteletére Winnie varázslósapkában pózolt a képeken.

Ahogy annak idején a Mayflower utasai, most mi is átszeljük az óceánt. Elsőként, New Hampshire-ben található Dartmouth College-ba vezet utunk. Az egyetem Instagram profilján fotóalbumba is beillő, nagyfelbontású képeken csodálhatjuk a festői környezetben elhelyezkedő iskolát. 

Ahogy egy házibuli központja mindig a konyhában van, úgy az egyetemi élet középpontjában a könyvtár áll. A megállapítás igazságával a Darthmouth csapata is tisztában van, hiszen a könyvtár saját Instagram fiókot kapott, ahol bepillanthatunk az egyetemi élet hétköznapjaiba. Az oldalak megkettőzése okos megoldás akkor is, ha két célcsoportod van vagy/éskét egymással nem feltétlenül összeegyeztethető oldalát mutatnád meg a tudásodnak, vállalkozásodnak.

A Duke University is a dupla Instagram profil mellett tette le a voksát. Azonban, a második profil üzemeltetését a ‘kék ördögökre’ vagyis a hallgatóira bízta. Ezzel is jelezve, hogy a hozzájuk járó diákok és a bennük való bizalom mennyire fontos érték az egyetem vezetősége számára. A szerkesztőség pedig a feladatodat és ne magadat vedd komolyan szellemiségében jár el. Közvetlen hangvétel, játékosság, minőségi képek és tartalom jellemzi a profilt. És természetesen egy ördögi filter is letölthető, ha valaki kék ördögként szeretne pózolni valamelyik szelfijén. 

Mit tehetsz akkor, ha a versenytársaid már a kézenfekvő lehetőségeket kihasználták? Gyanítom, hogy a University of Rochester kommunikációs csapatát is foglalkoztatta ez a kérdés. Az ő válaszuk végül az lett, hogy az Instagram profiljukat a későbbiekben kiemelkedő teljesítményt elérő régi diákjaik bemutatásával teszik egyénivé. Az ex-diákokat bemutató képek pedig sajátos, de egységes és jól felismerhető pop-artos stílusjegyeket kaptak.

A város a tantermük. Akár ez is lehetne a New York University szlogenje az Instagram fiókjuk alapján. Az egyetem ugyanis nem rendelkezik campussal, mint az eddig bemutatott versenytársai. Azonban, ezen való kesergés helyett, igyekeznek ebből a helyzetből előnyt kovácsolni. A jellegzetes New York-i fotók mellett az egyetem színe, hol filterként, hol pedig grafikai elemként rendszeresen megjelenik a képeiken. A kommunikációjuk harmadik jellegzetes eleme a közelmúltban náluk végzett diákok bemutatása. Ez a mix pedig igen jellegzetessé teszi az Instagram megjelenésüket.

View this post on Instagram

A post shared by Brown University (@brownu)

A Brown University Instagram fiókjának irányítása egy barnamedve kezében, akarom mondani mancsában van. Bruno Brown – így hívják az említett medvét –ugyanis 1904 óta az egyetem kabalája, aki: „Bár lehet, hogy kissé barátságtalan és nem szívélyes, de jó természetű és egyenes. Bár bátor és harcra kész, nem keresi a bajokat a maga érdekében, és nem is vérszomjas.”  Bruno pedig olyannyira fontos figura az egyetemi polgárok számára, hogy iskolájukat gyakran Brunoria-ként emlegetik.

Az eddig bemutatott Instagram profilok többsége a minőségi fotókra esküszik a vizuális kommunikációban. Túránk utolsó állomásának házigazdái, az Arizona State University kommunikációs csapata, viszont inkább a grafikai megoldások mellett döntött. Ugyanis, az egyetem színeit kombinálta az infografikákra jellemző grafikai elemekkel. Ennek eredményeképp pedig valóban markáns, de harmonikus profil birtokosa az egyetem. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása