3 tipp rendkívüli időkre

Tanácsok és szempontok, hogy lezárások idején se döntsd romba az énmárkád.

e_nma_rka_3.png

Ismét egy lezárás közepén vagyunk. A statisztikák rosszabbak, a korlátozások keményebbek, mint tavasszal. Az elmúlt néhány napban - és valószínűleg még jó néhány napig - a legtöbbünk ismét újraszervezi az üzleti és családi életét. Gyanítom, hogy ezt a következő hónapokban még néhányszor meg kell tennünk. A helyzetet némileg enyhítheti, hogy már valamivel felkészültebben nézünk elébe a következő időszaknak. A tavaszi tapasztalataim alapján összegyűjtöttem, hogy milyen csapdákat érdemes elkerülnöd és mire érdemes figyelned, ha az énmárkád építed.  

1. Beszélj és kérdezz!

Az elmúlt hónapok tapasztalata, hogy könnyű megfeledkezni a változások közepette a közép- és pláne a hosszabb távú üzleti célokról. Ez pedig fókusz vesztést okozhat az énmárkaépítésben is. A rugalmasság talán soha nem volt annyira fontos, mint manapság, de mindeközben ne tévesszük szem elől az általunk képviselt értékeket és azokat akik épp emiatt kerültek velünk kapcsolatba. Mint ahogy eddig is, ők a legfontosabb szövetségeseid, hiszen ők már ismernek és tisztában vannak azzal, hogy mire számíthatnak tőled. 

Egy globális járvány valamilyen módon mindenkit érint, így a szövetségeseidet is. A saját stratégiád alakításakor az egyik legfontosabb dolog amivel tisztában kell lenned, hogy a prioritásaik és igényeik hogyan változtak. Kérdezd meg őket! És persze a tájékoztatásukról se feledkezz meg. Ha mást nem is, de azt mindenképp oszd meg a követőiddel, ügyfeleiddel és üzleti partnereiddel, hogy az üzleti és szakmai tevékenységed hogyan változott és változik a vírushelyzet miatt. Hiszen ami számodra egyértelmű, egyáltalán nem biztos, hogy másnak is az. 

2. Maradj profi!

A kommunikációd stílusa és hangneme alapeleme a profizmusnak. Azonban erről könnyű megfeledkezni a feszült, stresszes időszakokban. A szokásosnál gondosabban mérlegeld, milyen hangnemet használsz, milyen stílusban kommentálod mások megosztásait. A mérlegelést segíti, hogy ha átgondolod: vajon hogyan fogadnád, milyen reakciót váltana ki belőled az adott tartalom, ha egy rosszabb napodon olvasnád azt?

A profizmus nem zárja ki az egyedi hangvételt és a személyes történeteket. De ilyen turbulens időszakban könnyű átesni a ló másik oldalára: megfeledkezni arról, hogy a személyesség nem az életünk intimitásainak kiteregetését jelenti. Gondold át, hogy az éppen megosztani kívánt személyes történetednek van-e bármilyen funkciója az adott kontextusban (alátámasztja az üzenetedet, hozzásegít egy helyzet, jelenség vagy probléma mélyebb megértéséhez, értelmezéséhez stb.). Ha nincs, akkor ne posztold.

3. Gondolkozz kicsiben!

Mi emberek úgy vagyunk összedrótozva, hogy keressük a másokhoz való kapcsolódás lehetőségét. Miközben a fizikai távolságtartást szolgáló intézkedések a védelmünket szolgálják, ezek jelentős érzelmi és társadalomlélektani megpróbáltatások elé is állítanak bennünket. Bár a közösségi oldalak miatt olyan mintha folyamatosan kapcsolatban lennénk egymással, de ez sokszor inkább csalóka délibáb. Az apró gesztusoknak - egy személyes üzenetnek vagy telefonhívásnak -  ilyenkor nagyobb a jelentősége, mint máskor. A blogod és a közösségi média mellett, a személyes odafordulásról, kapcsolódásról se feledkezz meg.

Mint ahogy arról se, hogy a jelenlegi helyzet ellenére jó dolgok is történnek körülöttünk. Csak jóval nehezebb észrevenni őket. Szánj időt arra, hogy átgondold vannak-e olyan pozitív események és történetek, amelyek feledtetni tudják vagy legalább néhány pillanatra el tudják terelni a követőid figyelmét a jelenlegi helyzetről? Van-e olyan pozitív kezdeményezés, amelyről beszélni vagy írni tudsz? Hiszen lehet, hogy pont ettől válik valakinek elviselhetőbbé a napja.

Ha hasznosnak találtad az írást, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez, klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása