Keksz dílerek

Kell, hogy legyenek saját szabályaid! Ez is lehetne a Morel házaspár mottója. Ugyanis a bevett szokások helyett, inkább saját elképzeléseiket követték, amikor vállalkozni kezdtek.

szeme_lyes_ma_rka.png

A Morel házaspárnak nincs üzlethelyisége, nincs állandó nyitvatartásuk, mint ahogy állandó választékuk sem. Az igényekre alapoznak, de saját szabályaik szerint és az iparági szokásoknak is fittyet hányva. És milyen jól teszik, hiszen éppen ebben rejlik a sikerük titka. Nézzük, kik is ők és mit tanulhatunk tőlük!

A kezdetek

Karen Morel – 2018-ban nem sokkal kislánya születése után – visszatért régi hobbijához, a fejére csapta cukrászsapkáját és egyre több kekszet sütött. Nem is akármilyeneket, hanem gigantikus darabokat, a legkülönfélébb ízösszeállításban. Az akár kisebb súlyzónak is beillő házi kekszek pedig nemcsak családi körben arattak nagy sikert, hanem a helyi edzőteremben és férje Instagram oldalán is.

Karen férje ugyanis többszörösen bajnok, professzionális testépítő, aki a napjai nagyobbik részét az edzőteremben tölti. Karen kekszei fontos részévé váltak napi 20.000 kalóriás étrendjének. Az edzőtársak rákaptak az óriás kekszekre, ezért alig várták Juan Morel szénhidrát napjait. Juan Instagram követői pedig százával érdeklődtek a posztok alatt és üzenetekben, hol tudnák megvásárolni a finomságokat.

e_nma_rka_cookie.png

Ha az élet citrommal kínál...

Ahogy azt mondani szokták: ha az élet citrommal kínál, készíts belőle limonádét! Ennek szellemében a Morel házaspár sem akarta kihagyni a kínálkozó lehetőséget. A házaspár hamarosan a testépítő versenyek után, a parkolóban értékesítette a sütiket terepjárójuk csomagtartójából. A kekszeket kis műanyag zacskókba csomagolva. Egyébként ez a helyzet ihlette a cégük nevét is: My Cookie Dealer.

Az óriás kekszekre pedig rákaptak a vásárlók, egyre nőtt a kereslet, egyre többen vágytak Karen kekszeire. A házaspár érezte, hogy léptéket kellene váltaniuk, a csomagtartót lecserélni valami másra. A legtöbben ilyenkor cukrászdában, egy üzlethelyiség megnyitásában gondolkoznak. Azonban, ez számukra nem volt járható út, mivel a családi életüket és Juan versenyeit – ami sok utazással jár – nem akarták beáldozni az új üzlet kedvéért.

e_nma_rka.png

Legyenek saját szabályaid!

Végül, az online-kereskedés és házhozszállítás mellett döntöttek. Ebben önmagában még nincs semmi különös, mondhatnánk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a finomságokat bármikor, bárki megrendelhetné. Ugyanis, a házaspár online-cukrászdájának egyik különlegessége éppen az, hogy az idő nagyobbik részében zárva tart. Morellék úgy gondolják, hogy csak így tudják fenntartani a családi élet és az üzlet összhangját. Számukra pedig – talán mondanom sem kellene - a családi élet az első.

Éppen ezért a kekszeket általában hetente csak kétszer, általában szerdán és szombaton lehet megvásárolni, az üzlet nyitvatartását az Instagramon posztolják. Két nyitvatartási időpont között pedig semmit sem tesznek közzé az oldalukon, nincsenek csillivilli életmód fotók, cuki családi képek vagy a közösségépítését szolgáló posztok. Kizárólag a rendelési időpontokat és az éppen rendelhető ízeket teszik közzé. Hiszen nincs állandó választék, az ízösszeállításokat Karen kedve és kreativitása határozza meg. A kekszek darabja pedig átlagosan 5–6 dollárba kerül, de csak 10 vagy 20 darabos dobozokban lehet megrendelni őket.

personal_brand_8.png

Tizenötperces nyitvatartás 

Mindeközben a Morel házaspár a saját konyhájukból, egy professzionális pékségbe költöztette a sütést. Azonban, a kézisúlyzó – egyébként így is nevezik őket – méretű kekszek továbbra is kézzel készülnek, emellett minden darabot lemérnek a megfelelő súly érdekében. Jelenleg 30 pár szorgos kéz teszi ezt, a házaspár 240 négyzetméteres sütődéjében, amit Morelék tavaly decemberben vásároltak és újítottak fel.

Márciusban Morellék is bezártak, amikor New York a koronavírus kitörésére reagálva leállt, ekkor egy átlagos nyitvatartási napon mintegy 1000 megrendelést teljesítettek. Amikor újból megnyitottak számukra is bebizonyosodott, hogy Karen kekszei valóban függőséget okoznak. Azok, akik megkapják a sütiket, rajongói üzeneteket írnak, akik pedig hoppon maradnak felháborodottan reklamálnak. Jelenleg egy tipikus rendelési napon 3000 megrendelést teljesítenek - ez közel 9 tonna kekszet jelent - és 14 percen belül kifogynak a készleteikből.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása