Trendre fel!
Általában nem érdemes a trendeket vakon követni, de van amikor éppen az aktuális témák felhasználásával erősítheted a márkádat. Nézzük, mit tanulhatunk a svéd húsgolyók esetéből!
A héten a svéd húsgolyók felrobbantották a netet pontosabban a Lidl marketingesei. Ugyanis egy svéd húsgolyó-reklámot posztoltak az oldalukra és kissé pikirten megjegyezték „ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató!”. Ennél már akkor sem lehettek volna direktebbek, ha a háttérbe egy IKEA logót aplikálnak.
A nem túl homályos célzást persze mindenki értette, köztük az IKEA social media managerei is vették a lapot. Le is csapták a labdát: "Tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért!" Mire a Lidl marketingesei - akik úgy tűnik, humoruknál voltak - eképp reagáltak: "Sok jó húsgolyó, kis helyen is elfér!" Ez volt az a pillanat, amikor elszabadult az őrület és a legkülönfélébb kisebb-nagyobb márkák csatlakoztak és megindult a komment-cunami.
Mindenkinek sikerült megtalálnia a kapcsolódási pontot. A csipkelődő évődés pedig össznépi marketing-fesztivállá változotatta a kép alatti komment-folyamot. Mindenkinek volt valami hozzáfűznivalója a Svédországba utazáshoz vagy éppen a svéd húsgolyókhoz. Persze az eredményhirdetés sem maradhatott el, a Neticle az alábbi infografikán mutatta be a nyerteseket.
A kommentek végigböngészése remek szórakozást nyújt, amikor e bejegyzést írom, már jóval tízezer felett jár a kommentek száma. De az önfeledt perceken túl, a svéd húsgolyók esete olyan tanulságokkal is szolgál, amelyeket kár lenne figyelmen kívül hagyni. Nézzük a legfontosabbakat!
Kommentre fel!
Míg a legtöbben csak posztolnak a különbőző közösségi felületekre, a profik folyamatosan monitorozzák és kommentelnek más posztok alá. Ezt sokan figyelmen kívül hagyják, pedig remek lehetőség a márkád ismertségének és elismertségének növelésére.
A humor az élet sója
Egy kis humor belefér, az elméletet most alátámasztotta a gyakorlat is, hiszen több vizsgálat rámutatott már arra – többek között Karen Machleit, a Cincinnati Egyetem marketingprofesszorának kutatásai -, hogy a humor nyitottabbá teszi a hallgatóságot a befogadásra és ezáltal növeli a reklám hatásosságát. Tehát, mindenkinek jobb, ha nem magadat veszed komolyan, hanem azt, amit csinálsz.
A téma az utcán hever
Pontosabban a közösségi oldalakon. Bármilyen témához, alkalomhoz lehet kapcsolódni, kapcsolni a tevékenységedet és ezzel növelni a márkád ismertségét, elismertségét. Ehhez csak észre kell venni a kínálkozó lehetőségeket. Ezt a képességedet pedig egy igen egyszerű gyakorlattal fejlesztheted. Keress egy tetszőleges képet, majd próbálj egy olyan képaláírást írni, amiben összekombinálod a kép témáját a saját szakmáddal vagy vállalkozásoddal.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!