Digitális húsvéti tojások
A húsvétra nem csak kézzel festett tojásokkal készülhetsz és ez kifejezetten jót tehet a márkádnak. Ráadásul egész évben.
Az első digitális húsvéti tojásért majd 40 évet kell visszaugranunk az időben. Ugyanis, 1979-ben Warren Robinett rejtette el az Atari Adventure névre keresztelt játékában. Robinett igazából az őt foglalkoztató Atarinak szánta a fricskát, mivel saját nevét helyezte el meglepetésként a játékban.
Robinett példáját azóta pedig sokan követték, talán az egyik legszellemesebb megoldást a Vice City nevű játék fejlesztői alkották meg. Ugyanis, ha elég ügyes a játékos és feljut az egyik legnehezebben megközelíthető felhőkarcoló tetejére, akkor a legfelső emeleten nemcsak a szimbolikus értelemben, egy húsvéti tojást talál.
Digitális húsvéti tojás pedig gyarkorlatilag majdnem bármi lehet. Egy felfedézesre váró rejtett forma egy logóban - a Fedex például egy nyílat rejtett el ennek szellemében -, titkos üzenet a honlapodon vagy egy láthatatlan funkció, ami csak bizonyos billentyű kombinációk leütése után jelenik meg. Bármi, ami a felfedezés örömét adja a szemlélőnek.
De nemcsak a videójátékokban, hanem bármilyen digitális termékben rálelhetünk egy-egy húsvéti tojásra. Persze, adódik a kérdés, hogy miért jó az Asana-nak, hogy egy unikornis száguld végig a képernyőn vagy éppen a Vogue-nak, ha egy kalapos dinoszaurusszal lepi meg a látógatókat?
Ezek az apró gegek megmosolyogtatják a felhasználót, emlékezetessé teszik a pillanatot, emellett az exkluzívitás érzetét keltik, így végső soron növelhetik a márka iránti elköteleződést is. Ráadásul, olyan hírverést jelentenek, amit a legnehezebb elérni: a felhasználók önként és boldogan számolnak be barátaiknak a húsvéti tojások felfedézéséről, ezzel pedig a márka ismertségét és a honlap látogatottságát is emelik. Nemcsak húsvétkor, hanem egész évben.
Ha pedig kedvet kaptál a saját húsvéti tojásodat is elkészítheted, némi programozói tudás birtokában, ha átkattintesz erre az oldalra.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!