Szakíts a megszokottal!
Ki ne szeretné, ha a honlapján ragadnának a látogatók? Most hoztam is néhány remek példát, ahol ezt igen ötletesen megoldották.
A szokások és megszokások nagy mértékben jelen vannak az életünkben. Ez nem is mindig baj, hiszen időt és energiát spórolhatunk velük. Egy honlap esetében pedig a látogatók kényelmét szolgálhatják a megszokott megoldások (például amikor szinte automatikusan kattintunk egy honlapon a logóra, ha a főoldalra szeretnénk visszajutni). De van amikor pont attól lesz nagyszerű egy oldal, hogy szakít a megszokásokkal, mint ahogy azt az alábbi oldalak is jól példázzák ezt.
Fotók nélkül!
Ha sütemények, akkor szebbnél-szebb ételfotók, amitől mindenkinek összefut a nyál a szájában. A Jacquico ezt másképp gondolta. És milyen jól tette! Ezt az oldalt biztos, hogy mindenki megjegyzi aki, akár egyetlen egyszer is odatéved.
Stílusos menü!
Elsőre talán meghökkentő a Crux honlapja. Az elfektetett portrék mellett minden oldalon találunk valamit, ami eltér a bevett szokásoktól. De talán a legmenőbb részlet - az oldal alján található - média lejátszót imitáló menürendszer. Persze arra is gondoltak, aki a hagyományos megoldásokat jobban kedveli, így a jobb felső sarokba kattintva is navigálhatsz az oldalon.
Térképre fel!
Ki mondta, hogy egy honlap csak a megszokott sémák szerint épülhet fel?! A Kurkawolna oldala pont abban erős, hogy szakít a megszokásokkal. Olyan, mintha a Százholdas pagonyban járnánk, csak épp itt nem Róbert Gida, hanem egy csirke lábnyomaiban lépkedhetünk.
Oszd meg a tudásod!
Egy weboldal szolgálhat digitális névjegykártyaként, a szolgáltatásod, terméked értékesítésére vagy éppen arra, hogy a tudásodat megoszd a látogatókkal. Természetesen játékos formában. Jó példa erre az inspacewetrust.org oldala.
Vond be a látogatókat!
Manapság rengeteg szó esik a közösségépítésről, a követők bevonásáról. A Hawraf oldala pedig jó példa arra hogyan is kell ezt csinálni. Az ő oldaluk igazából egy közösségi projektnek is tekinthető, hiszen bárki rajzolhat az oldalra. A legjobb firkákat pedig a Twitteren is megosztják.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!