3 dolog, ami valóban nélkülözhetetlen az énmárkád építéséhez
Mi az, ami feltétlenül szükséges ahhoz, hogy erős énmárkát építsek? Erre a kérdésre sokan azonnal rávágják, hogy egy jó honlap, aktív jelenlét a közösségi oldalakon és persze egy névjegykártya sem árt. Ez nem rossz válasz, de ezek nélkül is lehet erős énmárkát építeni. Nézzük, mi az a három dolog, ami valóban nélkülözhetetlen!
1. Szakmai tudás és teljesítmény
Legyél valamiben kiváló és látszódj is annak! Ez a mondat nagyszerűen összefoglalja az énmárkaépítés lényegét. Sajnos előfordul, hogy a mondat első fele feledésbe merül, ezért sokan a látszatra koncentrálnak. Pedig erős énmárkát nem lehet szakmai tudás és teljesítmény nélkül építeni. A personal branding nem egy pr lufi nagyra fújása, hanem a karrier céljaid megvalósításának eszköze. A valós szakmai tudásod és valódi személyes jellemzőid bemutatása, következetes kommunikációja.
2. Egészséges önbizalom
Ismerjenek azok, akik a szakmai céljaid megvalósítását támogathatják, ismerjék el a szakmai teljesítményed és kedveljenek. Végül pedig a rád jellemző minőségek megfelelően legyenek bemutatva. Ezek az énmárkaépítés alapdimenziói. Az első három esetében az is fontos, hogy magunkat is tekintsük a célcsoport részének. Ismerjük magunkat, ismerjük el a saját teljesítményünket és persze az is fontos, hogy kedveljük magunkat. Hiszen e nélkül hogyan várhatnánk el másoktól, hogy ismerjenek, elismerjenek és kedveljenek minket? A megfelelő önismeret és egészséges önbizalom elengedhetetlen ahhoz, hogy erős énmárkát építs.
3. Kitartás és következetesség
Ha csak egyszer mondtad el az olyan, mintha nem is mondtad volna el. Ez a kommunikáció egyik legfontosabb alaptétele. Természetesen ez nem katatón ismételgetést jelent, hanem azt, hogy a ránk jellemző minőségeket, legfontosabb információkat és üzeneteket újra és újra, más és más formában megismételjük. Ebből az is következik, hogy nem elég kampányszerűen, egyszer-egyszer megmutatnod magad, tudatos építkezésre van szükség, következetes és kitartó kommunikációra. Hiszen minden egyes tettünkkel, megnyilvánulásunkkal folyamatosan alakítjuk és formáljuk az énmárkánkat. Ezzel együtt is megéri, hiszen közelebb kerülünk a szakmai céljaink eléréséhez.
Képek: Digital Loop