Képes tippek

Öt  tanács, amit nem érdemes figyelmen kívül hagynod, ha az énmárkádat építed. Tippek személyes kedvenceimmel illusztrálva.

enmarkaepites.png

Egy márka (az énmárka is) a minőségtől lesz az, ami. És a kitartó munkától, a következetes kommunikációtól, hiszen ebből épülhet hitelesség. Ezen túl általános recept nincs. Az egyéni helyzethez, tulajdonságokhoz és célokhoz kell megtalálni a megfelelő stratégiát. Természetesen követendő szempontok vannak, de a tartalom és a megoldások egyénenként változnak. Nézzük ezek hogyan alkalmazhatóak a gyakorlatban!

Légy önazonos!

Leta Sobierajski, New York-i művészeti vezető és grafikus, posztjait azért is szeretem, mert egy kicsit beleláthatok a fejébe. Ráadásul vállalja a sérülékenységét, bizonytalanságát sem fél megosztani - ahogy azt az alábbi poszt is jól példázza - nagyfokú önazonosság és hitelesség az eredmény.

Mutasd mid van!

Hiroaki Fukuda hobbifotósból lett hivatásos fotográfus, ma már olyan nagy márkáknak is dolgozik, mint például a Dior vagy a Nike. Profi karrierjéhez az Instagramra feltöltött képei adták a kezdő lökést. Tanulság: akármilyen jó vagy a területeden, ha mások nem tudnak róla semmire sem mész.

Hotel Belvédère

A post shared by Hiroaki Fukuda (@hirozzzz) on

Specializálódj!

Természetesen ez nemcsak az Instagram esetében igaz. Neil A. Stevens is tisztában volt azzal, hogy grafikusból meglehetősen sok van, ezért egy kisebb szeletet hasított ki a területból. Plakátok rajzolására specializálódott. Vibráló, dinamikus stílusa a Tour de France rendezői tetszését is elnyerte, így Stevens számos posztert tervezett már számukra.  

Mesélj!

A történetmesélés kiváló eszköz az énmárkád építéséhez, ezért az Instagram profilod alakításakor sem érdemes elhanyagolni. Rachel Ryle illusztrátor is leginkább történeteket mesél, pontosabban szuper kedves stop-motion filmeket oszt meg követőivel. Egyébként Ryle nem elégszik meg a közepessel, ezért 15-20 órát tölt el egy-egy rövidfilmje elkészítésével.  

Mutasd a folyamatot!

Seb Lester  kalligráfus profilját több mint egymillióan követik és ez nem véletlen. Lester  ugyanis rövid videókban mutatja be, hogyan készíti el feliratait. "A kalligráfia nagy részben a mozgásról és a ritmusról szól, egy rövid videó képes a kalligráfia szépségét és mágiáját remekül mutatja meg ebben a formátumban... Nem teljesen értem, hogy miért, de az emberek nyilvánvalóan élvezik azt a folyamatot, ahogy valami 'tökéletes' kialakul a semmiből." - nyilatkozta Lester a The New Yorkernek. És milyen igaza van, az alkotás folyamata, egy kis bepillantás a kulisszák mögé mindig izgalmas kaland.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem