Egy márka (az énmárka is) a minőségtől lesz az, ami. És a kitartó munkától, a következetes kommunikációtól, hiszen ebből épülhet hitelesség. Ezen túl általános recept nincs. Az egyéni helyzethez, tulajdonságokhoz és célokhoz kell megtalálni a megfelelő stratégiát. Természetesen követendő szempontok vannak, de a tartalom és a megoldások egyénenként változnak. Nézzük ezek hogyan alkalmazhatóak a gyakorlatban!
Légy önazonos!
Leta Sobierajski, New York-i művészeti vezető és grafikus, posztjait azért is szeretem, mert egy kicsit beleláthatok a fejébe. Ráadásul vállalja a sérülékenységét, bizonytalanságát sem fél megosztani - ahogy azt az alábbi poszt is jól példázza - nagyfokú önazonosság és hitelesség az eredmény.
Mutasd mid van!
Hiroaki Fukuda hobbifotósból lett hivatásos fotográfus, ma már olyan nagy márkáknak is dolgozik, mint például a Dior vagy a Nike. Profi karrierjéhez az Instagramra feltöltött képei adták a kezdő lökést. Tanulság: akármilyen jó vagy a területeden, ha mások nem tudnak róla semmire sem mész.
Specializálódj!
Természetesen ez nemcsak az Instagram esetében igaz. Neil A. Stevens is tisztában volt azzal, hogy grafikusból meglehetősen sok van, ezért egy kisebb szeletet hasított ki a területból. Plakátok rajzolására specializálódott. Vibráló, dinamikus stílusa a Tour de France rendezői tetszését is elnyerte, így Stevens számos posztert tervezett már számukra.
Mesélj!
A történetmesélés kiváló eszköz az énmárkád építéséhez, ezért az Instagram profilod alakításakor sem érdemes elhanyagolni. Rachel Ryle illusztrátor is leginkább történeteket mesél, pontosabban szuper kedves stop-motion filmeket oszt meg követőivel. Egyébként Ryle nem elégszik meg a közepessel, ezért 15-20 órát tölt el egy-egy rövidfilmje elkészítésével.
Mutasd a folyamatot!
Seb Lester kalligráfus profilját több mint egymillióan követik és ez nem véletlen. Lester ugyanis rövid videókban mutatja be, hogyan készíti el feliratait. "A kalligráfia nagy részben a mozgásról és a ritmusról szól, egy rövid videó képes a kalligráfia szépségét és mágiáját remekül mutatja meg ebben a formátumban... Nem teljesen értem, hogy miért, de az emberek nyilvánvalóan élvezik azt a folyamatot, ahogy valami 'tökéletes' kialakul a semmiből." - nyilatkozta Lester a The New Yorkernek. És milyen igaza van, az alkotás folyamata, egy kis bepillantás a kulisszák mögé mindig izgalmas kaland.