Márkaépítés képekben
Az Instagram ma már igen előkelő helyet foglal el a közösségi oldalak rangsorában. De hogyan használd az énmárkád építéséhez? Öt tipp, öt példával, a divat-kaja-szelfi szentháromságon túl.
#mutasdmagad
Nincs szükség nagyítóra ahhoz, hogy észre vegyük John Legere nem egy átlagos cégvezető. Nem visel élre vasalt öltönyt, hiányzik a jól nyírt frizura és nyoma sincs a cégvezetőkre jellemző kimértségnek. Az 59 éves Legere, csakis magentát viselve jelenik meg a nyilvánosság előtt, provokatív kijelentéseivel a konkurenciát sem kíméli, emellett főzőműsort vezet, és persze aktív a közösségi médiában is.
Bár az extrém produkció öncélúnak tűnik, ne legyenek kétségeink: tudatos stratégiáról van szó. Legere erről azt mondja, hogy a cégnél betöltött szerepéhez tartozik mindez, de önmagát adja vele. Persze, nem feltétlenül a vállalkozásod (vagy éppen a téged alkalmazó cég) mozgó reklámtáblájává válnod. De a steril, kimért kommunikáció helyett, inkább a személyesebb stílust válaszd.
#vállaldazértékrended
Az értékrended, azok az ügyek, melyek mellett kiállsz és elkötelezed magad éppúgy része az énmárkádnak, mint a szakmai tudásod és teljesítményed. A számodra fontos ügyek képviselete is lehet az a motívum, ami az Instagram profilod karakterét meghatározza.
Jó példa erre Sharyl Sandberg, aki az esélyegyenlőség elkötelezett híve. Sandberg profilja nem más, mint e tevékenységének vizuális naplója. Főállásban végzett munkájáról pedig egyetlen egy szó sem esik.
#mirevagyképes
Van egy remek ötleted, de csak lazán kapcsolódik a főtevékenységedhez? Szeretnéd megmutatni, hogy mire vagy képes a szakmádban, ha korlátok nélkül alkothatsz? Mutasd meg az Instán a hobbi projekted, mint ahogy azt Christoph Neimann is teszi.
Neimann hetente egyszer, a saját kedvteléséből készült képeit posztolja az Abstract Sunday névre keresztelt profiljára. Különösen akkor érdemes Neimann példáját követned, ha még nincs megrendelőd vagy éppen több olyan munkára vágynál, ahol a saját stílusod jobban érvényesítheted.
#építsközösséget
Az Instagram kézenfekvő választás azoknak, akiknek látványos a munkája vagy annak végeredménye. De akkor sem kell erről a felületről lemondanod, ha nem igazán fotogén a munkád eredménye.
Például a csomagszállítás nem feltétlenül tűnik jól fotózható tevékenységnek. A Fedex éppen ezért az ügyfeleire ’bízta’ az Instagram profilját, hiszen csak az ő képeiket posztolják. Így amellett, hogy mindig van képes tartalmuk, nem mellesleg közösséget is építenek. Ráadásul azokat is meg tudják szólítani, akik talán maguktól nem kattintanának a Fedex profiljára.
#sztorizz
A történetmesélés kiváló eszköz nem csak a honlapod bemutatkozó oldalán, hanem az Instagramon is. Hiszen mindenki szereti a történeteket. Elmondhatod, képekben elmesélheted a saját sztoridat, a céged történetét.
De ha nincs saját történeted, akkor az ügyfeleid történeteit is kikölcsönözheted, mint ahogy azt a Canva is teszi. Ők a felhasználóik személyes történetein keresztül mutatják meg, hogyan és mire használható a termékük.