Mikor nem érdemes énmárkát építeni?

Énmárkát mindenki építhet, de nem mindenkinek érdemes. Három eset, amikor megéri más megoldást választanod.

enmarka_5.png

Az énmárka építése a személyes és szakmai erősségek, sikerek, értékek meghatározásáról és megjelenítéséről, valamint másokra gyakorolt hatásának tudatosításáról szól. Ehhez pedig kitartó és következetes munkára, tudatos építkezésre van szükség. Azonban vannak olyan helyzetek, amikor az énmárkád építésébe fektetett idő csak elfecsérelt energia, hiszen nem visz közelebb a célodhoz. Nézzük a legtipikusabb eseteket!

szemelyes_marka_2.png

Híres akarok lenni!

„Az ember, aki arról híres, hogy híres.” E mondattal gyakran jellemezték Gábor Zsazsát, napjaink celebvilágának leghíresebb előfutárát. Nincs semmi baj azzal, ha Gábor Zsazsa nyomdokaiba lépnél és kizárólag a minél nagyobb ismertség megszerzése a célod, de ez esetben a személyes márkaépítés nem a neked megfelelő stratégia.

A személyes márka építése ugyanis nem pusztán az ismertségről szól. A cél az, hogy azok az emberek, azokat a valós személyes jellemzőidet és szakmai minőségeidet ismerjék meg, akik támogathatják a szakmai és üzleti céljaid elérését. 

personal_brand_1.png

Rögtön, de inkább azonnal!

Talán maga Andy Warhol sem gondolta volna, hogy jóslata, mely szerint „a jövőben mindenki híres lehet 15 percre", ezer százalékos valósággá válik. Mindennapos jelenség, hogy valaki - vagy valami - hirtelen a figyelem középpontjába kerül, majd annál is gyorsabban eltűnik. Ha a villámreceptek és az instant megoldások érdekelnek, akkor az énmárkaépítés nem neked való.

Az énmárkaépítés nem a 15 percnyi figyelem megszerzését szolgálja. Nem instant megoldás, hanem hosszabb távú, megfontolt építkezés. De tartósabb eredményre, hosszabb távú hatásra számíthatsz. 

markaepites.png

A Joliot Curie téri lakás esete

„Joliot Curie téri, ötödik emeleti, kétszobás, alkóvos, beépített konyhabútorral fölszerelt, Sas-hegyre néző lakásomat sürgősen, ráfizetéssel is elcserélném Joliot Curie téri, ötödik emeleti, kétszobás, alkóvos, beépített konyhabútorral fölszerelt lakásra, a Sas-hegyre néző kilátással.” – írja Örkény István, Örök nosztalgia című egypercesében.

Ha úgy vagy, mint az örkényi apróhirdetés képzeletbeli szereplője, vagyis ragaszkodnál a megszokásokhoz, akkor teljesen felesleges a személyes márkád építésébe időt és energiát fektetned. Hiszen a személyes márkád építése azt is jelenti, hogy új eszközöket, megoldásokat is ki kell próbálnod. Ezért időnként ki kell mozdulnod a komfort zónádból (vagy legalább a széléig elsétálnod) és elszakadni a szokványostól.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása