Így mutasd be magad!

Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik – hajtogatják sokan. Bár, mint minden közhelyben ebben is van igazság. De nem akkor, amikor a bemutatkozó oldaladról van szó. Hiszen nagy hiba, ha ez hiányzik a honlapodról, blogodról.

enmarka_2.jpg

Meglepően sokszor tapasztalom, hogy nincs 'rólam/rólunk' oldal egy honlapon, webshopban vagy blogon. Nagy hiba. Hiszen ez remek lehetőség arra, hogy kitűnj, összefoglald a céljaidat és bemutasd, miért azzal foglalkozol, amivel. Ráadásul, ha egy látogató rátalál az oldaladra és felkeltetted az érdeklődését, egész biztosan keresni fogja ezt a menüpontot. Persze, adódik a kérdés, hogy mit is írj ide? Univerzális, mindenkire érvényes szabályok nincsenek, akad azonban néhány szempont, amit érdemes figyelembe venni. Nézzük, mik ezek!

Magadat mutasd!

Nem kell tökéletes, mindent tudónak beállítani magad, de ne rejtsd el a legfontosabb szakmai tulajdonságaidat, eredményeidet sem a látogatók elől. Egész biztosan vannak olyan szakmai eredményeid, amikre büszke vagy. Ezeknek itt a helyük. Persze, az se maradjon ki, hogy tulajdonképpen mivel is foglalkozol. 

rolam_oldal_enmarka_1.jpg

Tudd, hogy kinek írsz!

Ha mindenkihez beszélsz, senkihez sem szólsz. Hangzik a szövegírók alapszabálya. Mielőtt egyetlen betűt is leírnál a bemutatkozó szövegedből, gondold végig: Kinek szól a blogod, a szolgáltatásod? Milyen az ideális olvasod/ügyfeled? Minél pontosabb elképzelésed van a potenciális olvasódról, ügyfeledről, annál könnyebb lesz megírni a bemutatkozó szöveged. rolad_enmarka_3.png

Első szám, első személyben!

Nem egy életrajzi lexikon szócikkére kiváncsiak az olvasóid. Ezért semmiképp ne írj első szám harmadik személyben magadról és nem feltétlenül kell minden életrajzi adatot felsorolnod, pontos dátumokkal. És, ha egyébként a honlapodon, blogodon máshol nem szerepel a neved, akkor legalább itt szerepeljen.

rolam_oldal_enmarka_2.png

Sztorizz!

Mindenki szereti a történeteket. Lehet, hogy neked nem tűnik túl izgalmasnak a saját sztorid, hiszen te már ismered. De biztosan akadnak az életedben olyan fordulatok, események, ami másoknak érdekes vagy éppen azonosulni tudnak vele, mert voltak már hasonló cipőben. 

rolad_enmarka_5.png

Röviden és velősen!

Természetesen a sztorizás nem azt jelenti, hogy az életed regényét kellene megírnod, hosszú és cirkalmas körmondatokban. Törekedj a tömörségre és a hivataloskodás helyett, próbálj meg úgy fogalmazni mintha szemtől-szembe elmesélnéd valakinek a történeted.

Képek: 1, 2, 3, 4, 5

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása