5 ingyenes eszköz, a személyes honlapodhoz

Ma már számtalan ingyenes webes applikáció áll a rendelkezésedre, ha honlapot készítenél. Ez jelentősen könnyebbség, de egyben csapda is. Néhány tanács, hogy kikerüld a leggyakoribb buktatókat és persze a címben ígért ingyenes eszközöket is megtalálod a poszt végén.

szemelyes_honlap.png

Eldöntötted, hogy szükséged van egy honlapra, mely méltó módon mutat be téged és a személyes márkád jellemzőit.  Ez az a pillanat, amikor rengeteg kérdéssel szembesülsz: Milyen legyen a dizánj? Milyen menüpontok legyenek? Mi legyen a bemutatkozó oldalon? és még hosszan sorolhatnám a folyamatosan kavargó kérdéseket. A legégetőbbről nem is beszélve: egyáltalán, hogyan kezdj hozzá? Ha rám hallgatsz, akkor nem kezdesz el lázasan jó példákat keresni vagy a konkrét szövegeken törni a fejed, hanem az alábbi sorrendben haladsz. Akkor is, ha a végén profi tervezi a honlapod és akkor is, ha magad készítenéd. 

Olvass!

Igazán jó honlapot azért is nehéz készíteni, mert arra soha sem figyelünk fel, ha valami jól működik. Éppen ezért a felhasználóbarát honlapok ismérvei sincsenek a fejünkben, csak boldog magától értedődőséggel használjuk őket. Nem azt mondom, hogy szakemberré képezd magad ezen a területen, de egy könyvet mindenképp a figyelmedbe ajánlok. Ez pedig Steve Krug: Ne törd a fejem! című kötete. Bár a könyv pont 10 éves, de az alapelveket nagyszerűen ismerteti (antikváriumból még mindig megszerezhető). Ha ezt a könyvet elolvasod, akkor nemcsak érzetre lesz meg, hogy „milyen a felhasználóbarátság”, hanem érteni is fogod a legfontosabb alapvetéseket. Közérthető, szórakoztató és ráadásul nem egy lexikon vastagságú műről van szó, ahogy a szerző is fogalmaz: ’Igen, ez egy vékony kötet...Ha a könyv rövid, valószínűbb, hogy használni fogják.’ 

szemelyes_honlap_1.png

Gondold végig!

Gondold át, hogy mit szeretnél bemutatni a honlapon és kinek. Mi az, amit mindenképp el szeretnél mondani, le szeretnél írni? Összeszedheted a gondolataidat vázlatszerűen, vagy hosszabb bekezdésekben, de kiindulásként, akár egyetlen mondatba is összefoglalhatod a lényeget (és majd később ezt bővíted ki). Fontos, hogy tudd: mit, kinek, hogyan és milyen célból szeretnél megmutatni a honlapodon. Ehhez segítséget itt találsz. 

Struktúrálj!

Ha a fentebbi kérdésekre megvannak a válaszaid, akkor rendezd, struktúráld a válaszokat. Az-az darabolj és rendezd fontossági sorrendbe vagyis gondold végig mit, milyen menüpont alatt szeretnél megmutatni. Ilyenkor már érdemes jó példákat és megoldásokat keresni. A kötelezően ajánlott elemeket pedig itt megtalálod.

szemelyes_honlap_2.jpg

Kabáthoz a gombot!

Talán már türelmetlen vagy és már szívesen szaladnál a grafikushoz vagy éppen kattintgatnál, hogy lásd a honlapot alakulását. Még mielőtt erre sor kerülne írd meg a szövegeket. Jelentősen megkönnyíti a tervezést, ha tudod melyik menüpontba, milyen hosszú szöveg kerül. Ha fordított sorrendben haladsz az olyan lenne, mintha a gombhoz varrnád a kabátot. Magadat és a szolgáltatásaidat bemutató oldalak szövegeinek megírásához itt találsz támogatást.

Ha pedig mindezeket a lépéseket megtetted, akkor jöhet a profi szakember vagy éppen a számodra megfelelő webes honlapkészítő applikáció alkalmazása. Ahogy a poszt elején ígértem, íme az az öt alkalmazás, amit jó szívvel Könnyen használhatóak és ráadásul mobilbarát honlapokat hozhatsz létre, ha közülük választasz: WIX, DudaOne, Weebly, JimDo és a Moonfruit. És hogy az inspiráció is meglegyen, néhány jelenlegi kedvencemet is megmutatom, amiket érdemes tanulmányozni:

Brandon Johnson  Brandon_JOhnson_gif.gif?t=1476356386594&width=730&name=Brandon_JOhnson_gif.gif_1425x717

Ellen Skye Rileyscreen_shot_2016-10-28_at_09_39_02.png

Rafael DelorezRaf_Final.gif?t=1476356386594&width=1425&name=Raf_Final.gif_1425x717

Melanie Daveidscreen_shot_2016-10-28_at_09_43_58.png

melanie_daveid.png

Gary Sheng

shengfinal.gif?t=1476356386594&width=1425&name=shengfinal.gif_1425x706

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem