Egyperces praktikák

Építenéd az énmárkád és a kapcsolataidat, de folyamatos időhiányban szenvedsz? 10 tipp, amit könnyen és legfőképpen gyorsan megvalósíthatsz.


enmarka_4.jpg

Erős énmárkát csak kitartó következetességgel lehet építeni. A személyes márkád  soha sem "kész", folyamatosan alakul és épül. Éppen ezért, időhiányra hivatkozva, sokan bele sem kezdenek. Mondván arra még csak találnának időt, hogy az alapokat átgondolják, de a folyamatos építkezést nem tudják beilleszteni az amúgy is túlzsúfolt naptárba. Most összeszedtem tíz olyan tippet, amit simán beilleszthetsz a napirendedbe vagy éppen a napközben adódó üres járatokba. Ha az alábbi listáról csak két-három tippet kiválogatsz - és azt hétről-hétre megvalósítod - biztos lehetsz abban, hogy erősödni fog az énmárkád és a kapcsolati hálód is.

enmarka_3.jpg

Írj pár sort!

A statisztikák szerint, percenként több, mint 3 millió dolgot osztunk meg a Facebookon. Ha már egyszer a ‘megosztás’ gombra kattintasz egy cikk vagy egy videó alatt, írj egy pár sort a megosztandó tartalom mellé. Ezzel, a saját gondolataidból, személyiségedből is megosztasz egy morzsát és mint tudjuk: sok kicsi, sokra megy.

Le a sablon üzenettel! 

Ha ismerősnek jelölsz valakit a Linkedin - a sablon üzenet helyett -, írj pár személyes mondatot, miért szeretnéd az ismeretségi körödben tudni. Így valószínűbb, hogy ismeretlenül is elfogadják a jelölésed. Ráadásul, emlékezni is fog rád a másik, mivel kevesen élnek ezzel a lehetőséggel.

enmarka_6.jpg

Keress rá a nevedre!  

Rendszeresen, lehetőleg rejtett üzemmódban. Elégedett vagy azzal, amit találtál?  Mi az, ami hiányzik vagy másképp kellene, hogy megjelenjen? 

Állítsd át az e-mail aláírásod!

Nem feltétlenül kell mindig ugyanazt az e-mail aláírást használnod. Van egy új blogposztod vagy e-bookod? A linket beteheted a neved alá az aláírásodba.

Automatizálj!

Elárasztanak az e-mailek? Gyakran csak négy-öt nap után tudsz válaszolni? Ez esetben, érdemes az automata válaszadást beállítani. Ugyan ez nagyobb e-mail forgalmat jelent a másik félnek, de legalább nyugtázhatja: megkaptad az üzenetét és számíthat a válaszodra.

enmarka_2.jpg

Kérj ajánlást, visszajelzést!

Visszajelzést vagy ajánlást kérhetsz a kollégáidtól, ügyfeleidtől. Akár a Linkedin profilodra, akár azért, hogy megtudd, mi az, amiben esetleg még feljődnöd kellene.

Ajánlj!

Gratulálhatsz valaki aktuális sikeréhez vagy ajánlhatsz egy számára érdekes cikket, könyvet.

Ne egyél egyedül! 

Pontosabban ne ebédelj egyedül. Gondolj bele: ha csak hetente egyszer együtt ebédelsz valakivel, az évi 52 alkalom a kapcsolatépítésre vagy a már meglévő kapcsolataid ápolására. Ráadásul erre plusz időt sem kell elkülöníteni, hiszen ebédelni mindenki szokott.

enmarka_1.jpg
Gyűjts történeteket!

Amikor a történetmesélésre terelődik a szó, sokszor hallom a kifogást: nekem nincsenek történeteim. Pedig, mindenkinek vannak sztorijai, legfeljebb nem jegyzi meg őket. Éppen ezért érdemes őket feljegyezni. Ez lehet a saját vagy ismerősöd története, vagy egy könyvből, filmből vett részlet. Ha lejegyzed, mindig kéznél lesz szükség esetén.

Írj levelet!

Kézzel. Egy kézzel írt köszönőlap – jókívánság vagy meghívó - garantáltan maradandó élményt okoz a címzettnek. Az ilyesminek leginkább a gyerekek örültek eddig. De gyanítom, hogy a digitális világtól megcsömörlött felnőtteknek is  emlékezetes pillanatokat okozhat egy képeslap felfedezése a postaládában.

Képek: Pablo Lobato 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása