Egy gyönyörű barátság kezdete?

Soha sem volt annyira könnyű a kapcsolatépítés, mint napjainkban. Néhány kattintással bárkivel kapcsolatba léphetsz. Azonban a lehetőségből csak akkor lesz valóság, ha nem buksz el már rögtön az első e-mailed elküldésekor.

casablanca.jpg

Az első benyomás döntő fontosságú ezzel mindenki tisztában van. Azonban, erről sokan azonnal elfeledkeznek,  amikor online próbálnak kapcsolatba lépni valakivel. Pedig ilyenkor még inkább figyelni kellene erre, hiszen nem látjuk a másik reakcióit, így korrigálni sem tudjuk a saját viselkedésünket a kedvezőbb benyomás érdekében. Általános, minden helyzetre érvényes szabály ez esetben sem létezik. De van néhány tipikus hiba, melyek elkerülése valószínűsíti a sikeres kommunikációt. A szükségesnél gyakrabban megtörténő esetek következnek.

1. Téves megszólítás

Mindenkinek a saját neve a legkedvesebb. Ezért nem túl jó belépő, ha elrontod a megszólítást, például a címzett vezetéknevét helytelenül írod, eltéveszted az utónevét vagy nem megfelelően használod (például valakit Zsuzsannának neveznek hivatalosan, de követkzetesen Zsuzsaként szerepel mindenhol). Érdemes 10 másodpercet rászánni arra, hogy utána néz a címzett fél, hogyan használja a nevét. 

giphy.gif_500x375

2. Rossz időzítés

Remek dolog, ha a megismerni kívánt féllel van közös ismerősöd, ő bemutathat benneteket egymásnak. De szigorúan csak az első e-mailed előtt vagy egy a kettőtöknek címzett e-mailben. Ha a te leveled ezt megelőzi, ráadásul a közös ismerősre való hivatkozás nélkül, akkor az nem kelt túl jó benyomást a másikban, nem építi a bizalmat.

3. Túl nagy kérés

Benjamin Franklin csodás megfigyelő képességének köszönhetjük a tételt:  "Aki egyszer már tett nekünk valamilyen szívességet, nagyobb hajlandósággal teszi meg a következőt, mint az, akit mi magunk köteleztünk le."  Azonban, ez nem azt jelenti, hogy rögtön bemutatkozásképp a másik számára túlzottan megterhelő szívességet kérjünk. Például, ha tanácsot kérsz valakitől, akkor igyekezz úgy megfogalmazni a kérdésed - igazából az egész leveled -, hogy olvasással együtt, ne igényeljen 5 percnél többet a megválaszolása.

4. Túl sürgős kérés

Ha már tanács- és szívesség kérés. Ha egy mód van rá, ne írj válaszadási határidőt az első e-mailedbe. Ha mégis, akkor ez ésszerű legyen (a holnap nem feltétlenül az). Azonban bármilyen fontos és sürgős számodra a válasz, ne küldj újabb e-mailt  - vagy próbáld meg felvenni a kapcsolatot más formában - egy héten belül. Ha levelekkel bombázod a másikat, az egész biztosan nem növeli a válaszadási hajlandóságot. 

Egyébként, a túlzottan sürgős kérés egyik alesete az is, amikor az előző két ponttal kombinálódik - például valaki egy hosszabb cikket szeretne tőled, ingyen, lehetőleg másnapra, persze a cikk szabadon behelyettesíthető bármivel -, ilyenkor végképp ne reménykedj pozitív válaszban vagy egy jól működő kapcsolat kezdetében. 

8396029_orig.gif_500x327

5. Indokolatlan közvetlenség

Remek, ha valaki nem hivataloskodik és nem erőlteti a cirkalmas körmondatokat. De az indokolatlan közvetlenség inkább bumfordiság, nem a legjobb barátodnak írsz, hanem egy számodra teljesen ismeretlennek.

Bónusz: Ha tényleg kapcsolatot építenél, akkor mindenképpen köszönd meg a választ. Még akkor is, ha nem olyan választ kapsz, mint amire számítottál. 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása