Nagyjából vagy egyértelmű?
Nagyjából tudom, hogy mit akarok – ezt a mondatot gyakran hallom. Pedig, a nagyjából nem elég. Ha nem elég világosak, nem egyértelműek a célok, akkor a haladás is nehézkes és rengeteg apró-cseprő dologra fecséreljük el az időnket.
Ha csak elnagyolt elképzeléseink, céljaink vannak, akkor gyakran elveszünk a részletekben. A lényeges kérdések helyett például azon rágódunk, hogy milyen színű legyen a honlapunk vagy éppen a stilisztikai részletekre koncentrálunk. Persze, a stílus fontos, de csak a célok és a tartalom meghatározása után jöhet. Legyen szó személyes márkaépítésről, egy honlapról vagy éppen egy önéletrajzról.
Ezzel az alapvetéssel Saaniya Abbas – a dubai illetősségű kreatív tervező – is tisztában lehetett, amikor legújabb projektjét összerakta. Abbas ugyanis tovább szeretne lépni karrierjében, egy nevesebb cégnél szeretne izgalmas feladatokon dolgozni. A legtöbben itt meg is állnának, de Abbas nem volt elégedett ezzel az elnagyolt elképzeléssel. Pontosítta a céljait, hiszen csak teljesen tiszta elképzelésekhez lehet megfelelő stratégiát készíteni. Végül egyetlen cégre szűkítette le a célját: bekerülni az Ogilvy reklámügynökséghez. Ennek szellemében készítette el honlapját is.
A honlapot érdemes szemügyre venni, hiszen átgondolt és jól struktúrált, emellett jól mutatja Abbas hozzáálását és elkötelezettségét. Persze, a megvalósítás nem feltétlenül tökéletes például a főoldalon szereplő szójáték szerintem büntet és felesleges (hellogilvy, herogilvy, showgilvy, stb.). A honlap leginkább figyelemre érdemes része az identity menüpont, ahol Abbas személyes tulajdonságait mutatja be. Azokat a tulajdonságait, melyek egy hagyonmányos szakmai önéletrajzból egész biztosan kimaradtak volna. Bónusz, hogy egy grafikai arculat 'alkatrészeiként' szemlélteti ezeket. Így ez a menüpont akkor is hasznosítható, ha éppen a saját arculatod kidolgozásán vagy frissítésén gondolkoznál.
A "termék" tulajdonságai
A márka színei
Használandó betűtípusok
Hogyan használd?
A legfontosabb megkülönböztető jegyek
Az összes hibájával együtt a honlap jó példa arra, hogy csak tiszta célok és gondolatok mentén lehet bármilyen kommunikációt megtervezni. Tehát, az első kérdés mindig az - akár émárkaépítésről, álláskeresésről, egy honlapról vagy akár egy előadásról van szó - hogy hová szeretnél eljutni, mi a célod? A lehető legpontosabban.
Abbas honlapját itt találod.