5 tévhit, amit ideje eloszlatni

Minden területen vannak nehezen eloszlatható tévhitek, melyek makacsul tartják magukat. Nincs ez másképp az énmárkaépítés esetében sem. Nézzük, a legelterjedtebbeket!

screen_shot_2016-05-03_at_11_08_36.png

1.tévhit: Az énmárkaépítés csak extravertáltaknak való

Sokakban él az a téves elképzelés, hogy a személyes márkaépítés az extravertált személyiségűek terepe. A valóság azonban az, hogy az introvertáltság nem akadály, hanem előny is lehet. A tévhit talán abból ered, hogy sokan az introvertált személyiséget a félénkséggel, a szégyenlősséggel azonosítják. Pedig pusztán arról van szó, hogy az introvertáltak inkább befelé fordulóak. Nincs ellenükre az egyedüllét, a problémákra nem feltétlenül azonnal reagálnak és szeretik megtervezni, átgondolni a lépéseiket mielőtt cselekednek. Ezek a tulajdonságok pedig igen fontosak a tudatos énmárkázásban is. A lényeg: nem az a fontos, hogy milyen személyiségjegyekkel, tulajdonságokkal rendelkezel, hanem az hogyan hasznosítod a céljaid megvalósításához.

shutterstock_93940792.jpg
 2. tévhit: Az énmárkaépítés mindenkinek való

Igaz, hogy az énmárkázás hatékony stratégia szinte minden iparágban, de nem mindenkinek hatékony karrierépítő eszköz. Ha hiányzik a szakértelmed, ha nincs semmiféle teljesítményed, akkor nem az énmárkaépítés a megoldás. A személyes márkázás – kissé leegyszerűsítve - nem más, mint a valós szakmai képességeid és személyes tulajdonságaid, teljesítményed és eredményeid következetes és hiteles kommunikációja. Ez pedig valós tudás és teljesítmény nélkül nem fog menni. 

3. tévhit: Az énmárkaépítéssel felesleges foglalkozni, elég jónak lenni

Sokan azt gondolják, nincs szükségük az énmárkájuk építésére. Elég, ha kiválóan végzik a munkájukat, a feladataikat. Majd egy ponton szembesülnek a valósággal. Hiába a jól elvégzett munka, a figyelemre méltó teljesítmény, ha senki sem tud róla. Ráadásul az igen bosszantó, középszerű nyomulókkal szemben a legjobb ellenszer az, ha a valós teljesítmény is láthatóvá válik. 

goris.jpg

4. tévhit: Van egy recept, ami alapján működik

Végy egy blogot, adj hozzá egy Facebook oldalt, fűszerezd meg azzal, hogy videókat készítesz, posztolj gyakran és kész is vagy, napról-napra erősebb lesz az énmárkád.  Nos, a dolog jól hangzik, de nem ilyen egyszerű. 

Erős énmárka nincs hitelesség nélkül. Hitelesség pedig nincs önazonosság nélkül. Ahány személyiség, karrierút, élethelyzet annyiféle megoldás létezik. Végtelen számú stratégia és eszköz közül választhatunk. Ezek közül, azokat az eszközöket, megoldásokat kell megtalálnod, amelyek jól illeszkednek a szakmai és személyes tulajdonságaidhoz, emellett hatékonyan szolgálják a karrier céljaid elérését. Tehát, először koncentrálj arra, hogy mit akarsz elmondani, megmutatni, kinek és miért, majd ehhez válassz eszközöket.

pad.jpg

5. tévhit: Csak az online jelenlét számít

Igaz, hogy az énmárkázás – mint karrierépítő eszköz – népszerűségéhez, nagyban hozzájárult az internethasználat elterjedése és a közösségi oldalak népszerűsége. Azonban, a személyes márkád építéséhez számos más eszköz is a rendelkezésedre áll. A netes felületek és közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy könnyen és gyorsan kapcsolatba kerülj bárkivel. Jóval több embert elérhetsz, mint személyesen. A mennyiség mellett, azonban nem árt a minőségre is figyelni. A kapcsolatok elmélyítéséhez, a valóban minőségi kapcsolatokhoz pedig elengedhetetlen a személyes találkozó. Azt pedig nem kell hosszasan elmagyaráznom, hogy a minőségi kapcsolatok mennyire fontosak.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása