A jó előadás titka

Mi történik, ha nem vagyunk született előadók, de mégis ki kell állnunk és nyilvánosan beszélni? A legtöbb embert ilyenkor elfogja a pánik és segítség után néz. Legkézenfekvőbb megoldásként beírja a keresőbe: hogyan tartsunk előadást?

jo_eloadas.jpg

A keresésre aztán ömlenek a találatok és a tanácsok: Figyelj a testbeszédedre és használd a kezedet! Mondj történeteket és teremts kapcsolatot a közönségeddel! Tarts hatászünetet és ügyelj az intonációdra! Ezek nem is rossz tanácsok. Sőt, előadástechnikai szempontból kifogástalanok. Csak éppen nem ezekkel érdemes a felkészülést elkezdeni. 

jo_eloadas_1.jpg

Ha igazán figyelemre méltó előadást, prezentációt szeretnél tartani, akkor első körben három kérdést kell megválaszolnod: Mi az előadás célja? Mi a lényeg, egyetlen mondatban? Mit kellene éreznie a hallgatóságnak az előadás végén, hogy elérd a célodat? A kérdések megválaszolása után pedig jöhet az előadás kidolgozása, majd az elődástechnikai felkészülés és a gyakorlás. Tehát a megfelelő sorrend: miért, mit, hogyan.

Mi történik, ha megfordítod a sorrendet és pusztán az előadástechnikára fókuszálsz? Ezt mutatja meg Will Stephen, a Saturday Night Live írója, igen szórakoztató előadásában. Hogyan tűnj okosnak, ha előadsz a TEDx-en avagy 5 és fél perc a semmiről.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása