„Emberarcú fesztiválokat szervezek”

Pécs és környéke mindig is kedvencem volt. Számtalan kedves emlék fűz hozzá. Ezért is volt öröm egy olyan emberrel beszélgetni aki nemcsak szereti, hanem tesz is azért, hogy minél több emberrel megkedveltesse az ország legmediteránabb hangulatú vidékét. 

screen_shot_2016-03-25_at_11_47_07.png

A Gere Attila Pincészetnél töltött 15 év után külön utakon folytatja Pauli Zoltán. Alanyunk, bár Budapesten született, továbbra sem tud hátat fordítani a Villányi Borvidéknek. A Villány melletti Palkonyán saját lakáséttermét vezeti, emellett elindította Pauli Consulting nevű cégét, amelyben bormarketinggel, tanácsadással és fesztiválszervezéssel foglalkozik. Nevéhez olyan szerethető projektek fűződnek, mint a Borzsongás, a Hú!SVÉT+7, a Gere Jazz Fesztivál vagy a Stílusos Vidéki Éttermiség. 

Tizenöt évet töltöttél Gere Attila Pincészetében, Villányban. Mit köszönhetsz első igazán komoly munkahelyednek?

Rengeteget. Kaptam egy családot és egy olyan komoly műhelyben sajátíthattam el a szakmát, amiért nem tudok eléggé hálás lenni. Az elméleti ismereteimhez a gyakorlati terepet ők biztosították.aklub2-715x476.jpg

Mit tanultál iskolai keretek között?

A budafoki Soós István Borászati Szakképző Iskolában borásztechnikusi végzettséget szereztem, mellette a Kodolányi János Főiskolán szálloda-közgazdász tanulmányokat folytattam, majd mindezt kiegészítettem egy OIV bormarketing kurzussal a kaliforniai Davis-ben.

A Gere családnál milyen feladataid voltak?

Marketing tanácsadóként kezdtem, majd a CROCUS Gere Bor Hotel & Resort felépítése bővítése, menedzselése, illetve a benne lévő étterem, a Mandula Étterem és Borbár kialakítása, irányítása volt a feladatom. Emellett lehetőségem volt arra is, hogy fesztiválokat szervezzek.

Ezután csendesnek mondható Palkonyára költözni és egy kisebb léptékű üzletet irányítani. Mi ennek az oka?

Ki akartam próbálni magam egyedül is a piacon. Palkonya jó terepnek bizonyult ehhez. Éveken keresztül erre vitt az utam Pécsre. Mindig lassítottam, amikor áthaladtam Palkonyán és csodáltam a hangulatát, aztán vettem ott egy házat és felújítottam. Ez ma a Palkonyha, ami falusi szállásként és lakásétteremként üzemel. A kétlaki életem egyik bázisa ez. A borászati, gasztronómiai tanácsadás, illetve a rendezvényszervezés Budapesthez köt. A városi pörgés és a falusi nyugalom kettősségére van szükségem az egyensúlyhoz, így tudok igazán szárnyalni.

Melyek a kedvenc projektjeid?

Nagyon szeretem a Stílusos Vidéki Éttermiség mozgalmat, amely minőségi vidéki éttermeket fog össze. Velük évente többször kisebb-nagyobb rendezvényeken összegyűlünk, hogy a vendégek együltő helyükben megismerhessék, milyen a szívből jövő vidéki vendéglátás, a minőségi konyha, amiért érdemes autóba ülni és vállalni egy kis utazást. Április 2-3-án ebből Palkonyán adunk ízelítőt. Aztán ott a június eleji Gere Jazz Fesztivál, de szívügyem a Borzsongás és több kisebb szerelem projekt is Villányi borvidéki helyszínekkel.palkonya_falutabla-715x536.jpg

Manapság rengetegen foglalkoznak borral és gasztronómiával. Mi különböztet meg tőlük? Úgy is fogalmazhatnék, hogy mitől lesz egy projekt jellegzetesen Pauli Zoltán projekt?

Mivel sokáig egy családi vállalkozás keretein belül dolgoztam, a családias szemlélet. Emberarcú, szerethető, kreatív projecteket igyekszem véghezvinni. Fontosnak tartom megtartani, fejleszteni egy vállalkozás emberi arcát. Az embereknek szerethető márkákra és eseményekre van szükségük. Futószalagon, prototípus szerint születnek a fesztiválok, rendezvények, az enyémek talán az emberarcúságuk miatt szerethetők.

Van példaképed?

Hugh Fearnley-Whittingstall a River Cottage sorozatból, mert véghez vitte, amit megálmodott, valami hasonlóban, egy élhető farm kialakításában gondolkodom én is.

Munkád során a legkülönbözőbb emberekkel kell szót értened, kommunikálnod. Mi okozta a legnagyobb nehézséget?

A tulajdonosi szemlélet hiánya. Vidéken nehéz hasonlóan motivált embereket találni, mint én magam. Problémát jelent a szakmai tapasztalat, az önfejlesztés hiánya, így sok idő megy el a betanítással, a szemléletformálással, ami gyakran keserves munka. De mindez megéri, mert az alkotó munka öröme és a vendégek elégedettsége a nap végén feledteti mindezt.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása