Így háromszorozd meg az olvasóidat

Hogyan növeltem több mint háromszorosára a blog forgalmát egy hónap alatt? - ez is lehetne a cím, de azt gondolom nem feltétlenül ez a lényeg. Hanem az a tapasztalat, amit ez elmúlt hónapban gyűjtöttem.

enmarka.jpg

Hogyan lehet egy blog olvasottságát növelni? Mennyi posztot érdemes írni? Sokakat foglalkoztató kérdések. A legegyszerűbb megoldás, amit a legtöbb közösségi szakértő ajánl: írj többet, kétszer annyi poszt, kétszer annyi látogató. Mivel nem vagyok egy hiszékeny típus, gondoltam tesztelem a dolgot. Az izgalom kedvéért emeltem a tétet: a posztok számát megháromszoroztam januárban. A kísérlet nem is sikerült rosszul: a blog látogatóinak száma is  megháromszorozodott (egész pontosan 3,2-szerésére nőtt, a tavalyi év havi átlagához képest). Elsőre nem is hangzik rosszul. De ha egy kicsit jobban szemügyre vesszük az eredményt, akkor már más a helyzet.szemelyes_marka.jpg

Pályaelhagyó szociológusként tudom, az átlag sok mindent elfed. Ezért a januári forgalmat összehasonlítottam a tavalyi év legerősebb és leggyengébb hónapjával is. Az eredmény: a tavalyi legerősebb hónaphoz képest - amikor 12 posztot írtam - másfélszer annyi poszt, másfélszer annyi forgalomnövekedést hozott. A tavalyi leggyengébb hónaphoz képest - amikor összesen 2 posztot írtam - a januári kilencszer annyi cikk, 15-szörös növekedést eredményezett. Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos havi poszt szám esetén lelassul a forgalom növekedése, egy ponton túl már csak arányosan növekszik a forgalom. Önmagában a posztok mennyiségének növelése nem feltétlenül megoldás.self_brand.jpgItt kerül a képletbe az, amit a számok nem mutatnak meg. Háromszor annyi posztot írni, nem háromszor annyi munka. A posztok megírása - önmagában - csak háromszor annyi idő volt, de a folyamatos gondolkodás jóval többet elvitt. Még úgyis, hogy előre felkészültem erre a hónapra: jó néhány témaötletem volt, amit előre beírtam a naptáramba. Sőt, egy kicsit előre dolgoztam, voltak kész posztjaim. Ezzel együtt is úgy éreztem, mintha egy félállást vállaltam volna a tanácsadói munkám mellé. screen_shot_2016-02-01_at_20_31_06.pngA kérdésre pedig - heti hány posztot érdemes írni - nincs mindenkire érvényes válasz, mindenkinek magának kell eldöntenie a céljai függvényében, hogy mennyi időt és energiát tud rendszeresen szánni a bloggolásra. És arra, hogy növelje a látogatottságát. Az én megoldásom az, hogy nem a mennyiségre koncentrálok. Úgy érzem, hogy a befektetett energia nekem nem térült meg. Rengeteg időt elvitt és az öröm faktor is (amit a bloggolás egyébként ad) jelentősen csökkent. Így most visszatérek a megszokott ritmushoz - persze nem a tavalyihoz, amikor a könyv miatt kicsit kevesebbet írtam ide -, hanem a heti három poszthoz, ahogy előtte évekig bloggoltam. 

De, hogy még teljesebb legyen a kép, kérlek szavazz arról:

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása