3 tipp (nem csak) intorvertáltaknak
Bill Gates, Steven Spielberg, Michael Jordan, Meryl Streep, hogy csak néhány nevet említsek azok közül, akik introvertáltként erős személyes márkával rendelkeznek. Jó példái annak, hogy az introvertáltság nem akadály az énmárkaépítésben sem.
Az intorvertáltságot sokan tévesen azonosítják a szégyenlősséggel és a félénkséggel. Miközben csak arról van szó, hogy az ilyen beállítottságú embereknek nagyobb igényük van az egyedüllétre, a személyes térre és időre. A problémákra, kérdésekre nem feltétlenül azonnal reagálnak és szeretik megtervezni, átgondolni a lépéseiket mielőtt bármit tesznek. Ezek a tulajdonságok pedig igen fontosak a tudatos énmárkázásban is. Néhány tipp, hogyan építs az énmárkád intorvertáltként:
Az erősségeidre építs!
A legtöbb introvertált nem szívesen beszél magáról, viszont az érdeklődését felkeltő dolgokról örömmel megosztja a gondolatait. Éppen ezért, ha ilyen beállítottságú vagy akkor érdemes az érdeklődési körödet az énmárkád részévé tenni. A már említett Bill Gates, például főleg az olvasmányélményeiről ír a blogján. Hiszen, mint a legtöbb introvertáltnak az egyik kedvenc időtöltése az olvasás.
A mennyiség helyett, inkább a minőségre figyelj!
Ez igaz az online jelenlétre, a nyilvános szereplésekre vagy éppen a kapcsolatépítő eseményekre. Nem kell minden adódó lehetőséget kihasználni, nem kell mindig elérhetőnek lenned. Válogasd ki a céljaidnak legfontosabbakat: elég, ha csak egy online felületen vagy jelen illetve, ha számban kevesebb, de minőségibb kapcsolatot alakítasz ki.
A kevesebb több
Ha már kapcsolatépítés nem feltétlenül kell többszáz fős tömegrendezvényekben gondolkodnod. Ha jobban passzol a személyiségedhez az egy-két fős megoldás, akkor így haladj. Úgyis építhetsz kapcsolatokat, ha hetente, kéthetente meghívsz kávéra vagy ebédre egy olyan embert, akivel már munkahelyi közegben találkoztál, de szívesen megismernéd jobban.
Képek: innen.