Egyszerűsíts!
A tervezésnek nem akkor van vége, amikor már nem tudsz mit hozzátenni, hanem amikor már nem tudsz mit elvenni - vallják a minimalista irányzat hívei. Ezt az elvet te is alkalmazhatod, amikor az énmárkádról gondolkodsz.
A tudatos énmárkaépítés elején a legtöbb problémát az igazán lényeges tartalom vagy éppen üzenet megtalálása szokta okozni. Az üzenet komplex - hiszen senki sem egydimenziós - ötlet és megoldás pedig ezerféle. De ha igazán karakteres énmárkát akarsz építeni akkor meg kell találnod azt a bizonyos egyetlen jellemzőt, üzenetet és kreatív megoldást, amire alapozhatsz. Ehhez pedig el kell távolítani a felesleget.
Ráadásul, ahogy Maurice Saatchi - a világ egyik legjobb reklámügynökségének alapítója - is megfogalmazta “Manapság csak a brutálisan egyszerű gondolatok jutnak el az emberekhez. Ezek sokkal könnyebben és gyorsabban terjednek el” Egyébként Saatchi az idézett írásában odáig megy, hogy egyetlen szóba tömörítené az összes mondanivalót. Éppen ezért az egyszerűsítés elvét a későbbiekben, a kommunikáció során sem hagyhatod figyelmen kívül. Természetesen, ez nem könnyű legyen szó egy mondatról, egy márka történetéről, a legfontosabb (verseny) előny megtalálásáról vagy éppen egy (én)márka vizuális megjelenéséről.
Hogyan lehet az egyszerű figyelemfelkeltő? Inspirációként, nézzük hogyan teszik ezt a nagyok!