Egyötletes kártyák
Milyen is a jó névjegykártya? Mi szerepeljen rajta és mi az, ami semmiképp? A válasz látszólag egyszerű, mégis sokan elakadnak a válaszadásban.
Egy jó névjegykártyának igazából csak néhány szempontnak kell megfelelnie: legyen jól olvasható, a papír jó minőségű, informatív és lehetőleg egyedi. Ha ezek együttesen érvényesülnek akkor már nagy baj nem lehet. Bár ezek a szabályok egyszerűnek tűnnek, de a megvalósítás mégis a kelleténél gyakrabban kerülnek a süllyesztőbe.
Mindenből egy kicsit több kerül a kártyára: túl sok ötlet (hiszen ma már bármi kivitelezhető, megvalósítható), túl sok elérhetőség (telefonszám, postai cím, email, weboldal, blog-, twitter-, facebook-, pinterest-oldal cím, esetenként még egy qr-kód is), túl sokféle betűtípus. A végeredmény pedig enyhén szólva is kaotikus, rosszabb esetben olvashatatlan.
És hogy mit tehetsz ez ellen? Egyszerűsíts! Egy kártya tervezése akkor ér véget, amikor már nem tudsz mit elhagyni anélkül, hogy az alapszempontok ne sérüljenek. Ötletből is csak egyetlen egy maradjon, mint ahogy az alábbi kártyák is remekül példázzák ezt.
A butik könyvkiadó Paul&Marigold kártyája.
A TheLab design-studió egy sablont és pecséteket készített, hogy minden munkatársnak egyedi kártyája lehessen.
Karen Cornish a kétnyelvűségét kívánta hangsúlyozni, ezért a formaválasztás, mely a japán társadalomra jellemző kulturális szokásokon alapul.
Ade Chong pedig a kártya hátoldalára tervezett helyet a személyes üzeneteknek.
Kép: innen.