10 hiba, amit jobb elkerülni

A LinkedIn használata igen egyszerű és emelett remek eszköz az énmárkád építéséhez. De van néhány alaphiba, amit jobb elkerülni.

enmarka_3.png

1. Nyelvtani hibák, elütések - Hiába nagyszerű (tartalmilag) a profilod, ha elütések és nyelvtani hibák tarkítják.Több szem, többet lát alapon - érdemes ellenőriztetned a szöveget, még feltöltés előtt.

2. Nincs profilkép - A LinkedInen a professzionális profilkép elengedhetetlen. Ha van kép, ez önmagában meghétszerezi a profilod megtekintésének esélyét.

3. Nem megfelelő profilkép - Nem egyszer találkoztam már azzal, hogy valaki nyaraláson készült képet vagy éppen egy csoportképből kivágott kockát használt a profilján. Könnyen belátható, hogy ez nem igazán nevezhető professzionális megoldásnak. A megfelelő profilkép elkészítéséhez  és kiválasztásához itt találsz segítséget.  

enmarka.jpg

4. Általános urI - Első lépésként a LinkedIn minden profilhoz kapcsol egy url-t, ezt könnyen személyre szabhatod. Profibb és így, akár az e-mail aláírásodba is beillesztheted.

5. Hiányzik a rövid összefoglaló (Summary) - Ez talán a legfontosabb szekció az énmárkád szempontjából, hiszen ez az a rész, ahol - formai kötöttségek nélkül - elmondhatod a sztoridat és azt, miért érdemes veled dolgozni. Itt mutathatod be azt, ami megkülönböztet más hasonló területen dolgozó szakemberektől.

6. Nem használod a dobozokat - Bár lehetőség van arra, hogy csak simán feltöltsd az önéletrajzodat. Azonban ezt a megoldást inkább kerüld el. Ugyanis ebben a formában nem kereshető az önéletrajzod, kisebb eséllyel találnak rád a szaktudásod iránt érdeklődők. Inkább válogass a LinkedIn 'doboz' kínálatából - tapasztalatok, végzettségek, publikációk, díjak, stb.

enmarka_1.png

7. Szabadszavas képességek (Skills) - Amikor a képességeidre kérdeznek rá a profilodon, lehetőséged van saját szavaiddal  is jellemezni a képességeidet, de érdemesebb máshol egyénieskedni és a felajánlott listából válogatni. Mivel ez utóbbi megoldás növeli a kereshetőséget.

8. Konzervüzenetek használata - A LinkedIn felajánl egy szabvány szöveget, amikor valakit ismerősnek jelölsz. Ez azonban nem azt jelenti, hogy használnod is kell. Ha tényleges kapcsolatokat építenél, akkor érdemes már a bejelöléskor személyre szabott üzenetet küldeni. Különösen fontos ez a néhány személyes mondat, ha valakit csak látásból (vagy még ennyire sem) ismersz.

enmarka2.png

9. Nem megfelelő ajánlások - Szuper, ha vannak ajánlásaid, de az már kevésbé, ha mindegyik a rokonaidtól származik. Nem azt mondom, hogy ők nem írhatnak ajánlásokat, de ne csak ők írjanak. Minél többféle ajánlásod van - ügyfelektől, munkatársaktól, felettesedtől, beosztottadtól - annál jobb. A sokszínűség erősíti a hitelességet.

10. Spammelés - Sokan küldözgetnek meghívókat a különböző rendezvényeikre - konferencia, workshop, stb. - a Linkedin levelezőrendszerén keresztül. Ezzel nincs is semmi baj addig, amíg nem "Kedves Hölgyem/Uram!" megszólítással vagy az adott rendezvény szórólapjának elektronikus változatával teszik ezt. Ha az inmailt használod ehhez, akkor legalább egy személyes megszólítást írj a levél elejére. Hatékonyabb is lesz és nem minősítenek spammernek az ismerőseid.

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása