Trenddel szemben
Legyél online, használd tudatosan a közösségi média felületeket, küldj hírlevelet, készíts videókat! Ezek a leggyakrabban elhangzó - és valójában nem is rossz - tanácsok. Azonban van itt valami más is.
Az online eszközök valóban kiváló lehetőségeket biztosítanak a személyes márkád építésére. Viszonylag kis befektetéssel érhetsz el szinte bárkit, a hozzád leginkább passzoló formában és módon mutathatod meg magad. Azokkal sem vitatkoznék akik azt állítják, hogy nem szabad teljesen szembe menni a trendekkel. De van itt valami, amit szintén nem szabad szem elől veszteni. Figyelemre érdemesnek kell lenned. Teljesen mindegy, hogy egy kávézót üzemeltetsz, értelmiségi vagy, az üzleti életben mozogsz, vagy egy hőlégballonon repülsz. Ez mindenkire vonatkozik, függetlenül attól, hogy mit csinál. Amikor a figyelem megszerzéséről van szó, még a bizar ötletek is jobbak, mint az unalmas próbálkozások.
Ilyenkor akár - a szinte már elfelejtett - klasszikus megoldások is jöhetnek, mint amilyen például egy képeslap. Egy kézzel írt köszönőlap garantáltan maradandó élményt okoz a címzettnek. A posztot ugyanis Szonja barátnőm története inspirálta, aki az Osztrák Turisztikai hivataltól kapott kézírásos üzenetet. Ő egyáltalán nem az a meghatódos típus, de igen nagyra értékelte a gesztust.
Az ilyesminek eddig leginkább a gyerekek örültek, eddig. Gyanítom, hogy a digitális világtól megcsömörlött felnőtteknek is emlékezetes pillanatokat okozhat egy képeslap felfedezése a postaládában. De ahogy mindent, úgy a klasszikusokat is újra lehet értelmezni. Akár a portfoliónkat is bemutathatjuk ily módon, mint ahogy azt Rachel Brooks tette.
Vagy itt egy másik remek példa a Plymouth-i Design Society projektje. A projekt részvevőit ugyanis személyre szabott, egyénre tervezett lapokkal invitálták a rendezvényükre.