Arc-képek

A különböző közösségi oldalakon használt profilképed egy aprócska, de igen fontos darabkája a személyes márkádnak. Milyen legyen és milyen gyakran cseréld? 

personal_branding_1.jpg

Látszólag egyszerű a válasz. Legyen jó minőségű, ne legyen pixeles, homályos. Te legyél rajta és hasonlítson rád a képen látható arc. Azonban vannak más lehetőségek is, melyeket érdemes átgondolni.

Csak te?

A leggyakoribb - és egyben legsablonosabb - válasz, hogy egyedül te szerepelj a képen, lehetőleg egy kicsit mosolyogj is és hasonlíts magadra. Ez az alap megoldás. Ebből a tanácsból a legfontosabb, hogy legyen valamilyen, lehetőleg jó minőségű profilképed. Azonban, nem feltétlenül kell egyedül lenned a profilképeden. Van amikor az szolgálja jobban az énmárkádat, ha társaságban mutatkozol.bezselics.png

Néhány kézenfekvő kivétel amikor nem feltétlenül neked kell mosolyogodnod a képen: ha profin rajzolsz vagy karikaturista vagy, akkor a profilképed lehet egy általad rajzolt önarckép vagy a személyes logód. Amikor el kezdtem blogot írni a Linkedin profilomon a blog logóját szerepeltettem, mert abban az időszakban fontosabb volt számomra a blog ismertségének növelése De ha kutyakiképző vagy állatkereskedő lennél simán szerepelhetnek a kedvenceid is. És ha már kiskedvencek a Két cica bloggerének Bezselics Ildinek hosszú ideig a két cicája is ott volt a profilképén.

Milyen gyakran cseréld?

Át is térhetünk a második kérdésre: milyen gyakran cseréld a profilképed? Itt sincs egyértelmű, mindenkire alkalmazható szabály. A legtöbb szakértő az állandóságra szavaz, hiszen egy ismerős "mintázatot" könnyebben felismerünk - kétszer két centis méretben - ahogy a hírfolyamon végigfuttatjuk a tekintetünk. personal_branding_2.jpg

De választhatod a magazinok által alkalmazott szabályt: mindig az adott évszaknak megfelelő képet használsz. Ez főleg akkor lehet hasznos, ha a termékeid és szolgáltatásaid is alkalmazkodnak az évszakok váltakozásához. Ha pedig kreatív területen dolgozol akkor külön projektként is kezelheted a profilképed, rendszeresen cserélve azt, így mutatva be a rád speciálisan jellemző jegyeket. 

Tehát, nincs általános szabály. Akkor jársz a legjobban, ha átgondolod az adott időszakban mi a célod, mik a márkajellemzőid, értékeid és ebből mit szeretnél viszontlátni a profilképeden. Természetesen az sem árt, ha következetes vagy és a különböző online felületeiden ugyanazt a profilképet használod az adott időszakban.

Képek: itt, itt.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása